Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2003-01-09

Premia jako składnik wynagrodzenia

Bardzo często podpisując umowę o pracę pracownik styka się z postanowieniami, takimi jak np. „wynagrodzenie .... zł oraz premia”. Pojęcie premii jest powszechnie używane. Nie jest to jednak termin jednorodny.

Paweł Ziółkowski
Biuro Doradztwa Gospodarczego
Premia to zmienna część wynagrodzenia za pracę. Prawo podmiotowe do jej żądania powstaje, gdy odpowiednie akty przewidują z góry skonkretyzowane i zobiektywizowane wskaźniki premiowania, które zostały przez pracownika spełnione.
Zasadniczo można premie podzielić na:
• - pracodawca ma obowiązek ją wypłacać, przy czym obowiązek ten wynika najczęściej z umowy o pracę, regulaminu wynagradzania lub układu zbiorowego; często obowiązek ten jest uzależniony od spełnienia przez pracownika dodatkowych warunków (przybiera ona najczęściej formę premii motywacyjnej),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00