Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2001-08-16

Dokształcanie pracowników

Dokształcanie pracowników

Małgorzata Kozdęba

aplikantka OIRP w Łodzi

Wiedza jest coraz częściej doceniana przez pracodawców, dlatego rośnie popyt na kursy, studia podyplomowe i inne formy podnoszenia kwalifikacji pracowników. W jaki sposób dokształcać się, pracując jednocześnie? Czy przysługują z tego tytułu jakieś uprawnienia i jakie wiążą się z tym obowiązki?

Jednym z obowiązków pracodawcy – określonym w art. 94 pkt 6 k.p. – jest ułatwianie pracownikom podnoszenia ich kwalifikacji. Obowiązek ten został skonkretyzowany w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz.U. Nr 103, poz. 472 ze zm.), którego przepisy nakładają na pracodawcę, kierującego pracownika na naukę, wiele obowiązków. Nie oznacza to, iż w innych przypadkach pracodawca nie może nie tylko ułatwiać, ale i finansować podnoszenia kwalifikacji przez pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00