Artykuł
Dokształcanie pracowników
Dokształcanie pracowników
Małgorzata Kozdęba
aplikantka OIRP w Łodzi
Wiedza jest coraz częściej doceniana przez pracodawców, dlatego rośnie popyt na kursy, studia podyplomowe i inne formy podnoszenia kwalifikacji pracowników. W jaki sposób dokształcać się, pracując jednocześnie? Czy przysługują z tego tytułu jakieś uprawnienia i jakie wiążą się z tym obowiązki?
Jednym z obowiązków pracodawcy określonym w art. 94 pkt 6 k.p. jest ułatwianie pracownikom podnoszenia ich kwalifikacji. Obowiązek ten został skonkretyzowany w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 12 października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz.U. Nr 103, poz. 472 ze zm.), którego przepisy nakładają na pracodawcę, kierującego pracownika na naukę, wiele obowiązków. Nie oznacza to, iż w innych przypadkach pracodawca nie może nie tylko ułatwiać, ale i finansować podnoszenia kwalifikacji przez pracownika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right