comment
Porada
Data publikacji: 2003-09-06
Kontynuacja zatrudnienia a prawo do ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop
Ekwiwalent za niewykorzystany urlop: Pracodawca jest obowiązany wypłacić pracownikowi ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy w chwili wygaśnięcia stosunku pracy tego pracownika. Pracodawca może jednak zwolnić się z obowiązku wypłaty tego ekwiwalentu, jeżeli bezpośrednio po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy o pracę zawiera z tym pracownikiem nową umowę o pracę oraz porozumienie o wykorzystaniu przez pracownika przysługującego mu urlopu w czasie trwania nowej umowy. Pracodawca wypłaca pracownikowi ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop wypoczynkowy zgodnie ze stawką zaszeregowania pracownika z okresu, w którym nabył on prawo do tego urlopu.
Czy pracodawca ma obowiązek wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy w sytuacji, gdy umowa zawarta na czas określony z tym pracownikiem uległa rozwiązaniu, natomiast istnieje kontynuacja zatrudnienia u dotychczasowego pracodawcy na podstawie innej umowy o pracę, na innym stanowisku? Jeżeli tak, to według jakiej stawki zaszeregowania pracownika należy obliczyć ekwiwalent?
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka