comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-04-02
Inspekcja Pracy - prawa i obowiązki pracodawców
Pierwszy kontakt każdego pracodawcy z Państwową Inspekcją Pracy powinien mieć miejsce w chwili rozpoczęcia działalności. Zgodnie z art. 209 § 1 k.p., pracodawca rozpoczynający działalność jest obowiązany, w terminie 14 dni od dnia rozpoczęcia tej działalności, zawiadomić na piśmie właściwego inspektora pracy i właściwego państwowego inspektora sanitarnego o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności oraz o przewidywanej liczbie pracowników, a także złożyć pisemną informację o środkach i procedurach przyjętych dla spełnienia wymagań wynikających z przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy dotyczących danej dziedziny działalności. Odpowiednie wzory zgłoszeń znajdują się w siedzibach okręgowych inspektoratów pracy i oddziałach terenowych PIP.
Pozostało 73% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka