Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2020-06-30

Poradnik zwalniającego. Jak zadbać o pracowników po redukcji zatrudnienia?

Ostatnie dziesięć lat przyzwyczaiło nas do tego, że to pracodawca zabiega o pracownika i dokłada wszelkich starań, aby zachęcić kandydatów do przyjścia do pracy. Dziś ta sytuacja zmieniła się diametralnie. Przez kraj przetaczają się fale zwolnień. Jak przejść przez ten proces, by zadbać o redukowane osoby, członków załogi, którzy pozostają w firmie, oraz otoczenie biznesowe?

Zwalnianie pracowników to skomplikowany i wywołujący wiele negatywnych emocji proces. Według American Institute of Stress w 100-punktowej skali obciążeń wywołanych krytycznymi zdarzeniami (skala Holmes, Rahe) utrata pracy ma 47 pkt. To bardzo wysoki wynik – silniej przeżywamy tylko śmierć członka rodziny, ciężką chorobę i rozwód. W skrajnych przypadkach redukcje silnie demotywują zespół jeszcze długo po ich przeprowadzeniu.

Warto w tym miejscu zacytować przesłanie do liderów skierowane przez prof. Patricka Lencioniego, autora Pięciu dysfunkcji pracy zespołowej: „To, co zrobisz, to, jak się zachowasz w ciągu najbliższych tygodni, ludzie zapamiętają na lata. Właśnie budujesz prawdziwą kulturę twojej firmy. Każdy proces personalny

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00