Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2016-11-28

Pułapki przyznawania premii frekwencyjnej

Obecność mile widziana

Pracodawcy stosują różne sposoby, aby zmotywować pracowników do jak najbardziej wydajnej pracy. Najpopularniejsze z nich to premie uzależnione np. od wyników finansowych spółki czy indywidualnych wyników danego pracownika. Ostatnio pracodawcy coraz częściej wynagradzają samą obecność pracowników w pracy, stosując tzw. premie frekwencyjne.

Celem przyznawania premii frekwencyjnej jest zmotywowanie pracowników do unikania nieplanowanych nieobecności w pracy.

Stosując premię frekwencyjną, pracodawca ma zwykle na celu zmniejszenie skali nieobecności pracowników w firmie przede wszystkim z powodu choroby lub zwolnień lekarskich, którym pogorszenie stanu zdrowia niekoniecznie towarzyszy. Zdarza się, że premia frekwencyjna naliczana jest proporcjonalnie do okresu obecności, choć w praktyce pracodawcy coraz częściej kładą akcent na wyeliminowanie nieobecności w ogóle lub wyeliminowanie nieobecności krótkich. Stosują wówczas zasadę, że jeden lub kilka dni nieobecności w danym okresie premiowania (miesiącu czy kwartale) powoduje utratę premii frekwencyjnej za cały okres.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00