Artykuł
Czas na integrację
Uczestnictwo pracowników w imprezie integracyjnej nie zostało uregulowane w przepisach prawa pracy. W związku z tym istnieją ciągle wątpliwości, jak zakwalifikować udział pracownika w takiej imprezie i czy zaliczyć go do czasu pracy oraz czy przysługuje za niego wynagrodzenie.
Jak potraktować udział w imprezie integracyjnej w zakresie ustalania uprawnień pracowniczych, zależy od tego, czy impreza ta była obowiązkowa oraz kiedy miała miejsce.
Czas pracy
Udział pracownika w imprezie integracyjnej należy zaliczyć pracownikowi do czasu pracy w trzech przypadkach, tj. gdy:
● impreza przypadała na jego godziny pracy wynikające z jego rozkładu czasu pracy,
● udział w imprezie był obowiązkowy,
● do obowiązków pracownika należała organizacja imprezy.
Jeżeli udział w imprezie integracyjnej był dobrowolny, czasu na niej spędzonego nie zaliczamy pracownikowi do czasu pracy.
Jeżeli pracownik wziął udział w spotkaniu integracyjnym, które było obowiązkowe, to konsekwencją jego zaliczenia do czasu pracy może być konieczność zrekompensowania pracownikowi pracy nadliczbowej. W przypadku gdy impreza integracyjna odbywała się poza godzinami pracy pracownika i była obowiązkowa, pracownik ma prawo do świadczeń z tytułu pracy nadliczbowej. Jeżeli pracownik brał udział w obowiązkowym spotkaniu integracyjnym w dniu wolnym od pracy, to wówczas należy mu oddać za udział w takiej imprezie cały dzień wolny. W przypadku gdy była to niedziela, to trzeba oddać dzień wolny w okresie sześciu dni przed udziałem w spotkaniu lub w ciągu sześciu dni po nim, a gdyby nie było takiej możliwości - do końca okresu rozliczeniowego, w którym spotkanie integracyjne nastąpiło. Pracodawca, który nie ma możliwości wyznaczenia pracownikowi dnia wolnego za udział w spotkaniu integracyjnym w niedzielę, powinien mu zapłacić oprócz normalnego wynagrodzenia dodatek w wysokości 100 proc. za każdą godzinę spędzoną na spotkaniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right