Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2018-07-01

Zmiany na rynku pracy tymczasowej

Pogoda nie tylko dla bogaczy

Poprawa koniunktury na rynku pracy tymczasowej w pierwszym kwartale 2010 roku wskazuje, że agencje zaczynają odrabiać zeszłoroczne straty. W najbliższych miesiącach będziemy obserwować ponowny wzrost zainteresowania pracą tymczasową nie tylko w produkcji czy logistyce, ale także w sektorze usług.

Katarzyna Rydzewska

Autorka jest dyrektorem zarządzającym w Job Impulse Polska

Kontakt:

krydzewska@job-impulse.pl

Ubiegły rok był dla większości agencji czasem wielkiej próby. Wyniki badań zaprezentowane pod koniec marca przez Związek Agencji Pracy Tymczasowej wskazują, że miniony rok zamknięto z 13-proc. spadkiem obrotów ze sprzedaży pracy tymczasowej (przy jednoczesnym 2-proc. spadku całkowitych obrotów agencyjnych). Szacuje się, że wartość całego rynku zmalała więc do około 2,2 mld zł. W konsekwencji o około 26 proc. zmniejszyła się liczba pracowników tymczasowych. Jak wynika z raportów Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w roku 2008 agencje pracy tymczasowej skierowały do pracy 478 tys., a w 2009 r. już tylko 351 tys. osób. Silna konkurencja na rynku sprawiła, że trudno było przyciągnąć klienta jakością usług - na pierwszy plan zdecydowanie wysunęły się ceny usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00