Data publikacji: 24.09.2005
Delegowanie pracownika za granicę (1)
Ostatnio coraz więcej polskich pracowników jest delegowanych do pracy w firmach za granicą. Powodem jest wysoka ocena ich kwalifikacji oraz duża mobilność przedstawicieli młodego pokolenia, którzy uczestniczą w programach rozwoju kadr, tak popularnych w koncernach międzynarodowych. Przepisom jakiego kraju będzie podlegał polski pracownik świadczący pracę za granicą? Jaką formę prawną może mieć takie wykonywanie pracy?
Łukasz Strzelec
Autor jest konsultantem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu podatkowego PricewaterhouseCoopers; zajmuje się między innymi delegowaniem polskich pracowników za granicę.
Kontakt: lukasz.strzelec@pl.pwc.com
Katarzyna Serwińska
Autorka jest starszym menedżerem w zespole podatku dochodowego od osób fizycznych działu podatkowego PricewaterhouseCoopers; specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatków i ubezpieczeń społecznych w międzynarodowych transferach pracowników.
Kontakt: katarzyna.serwinska@pl.pwc.com
Przepływ pracowników pomiędzy oddziałami przedsiębiorstwa zlokalizowanymi w różnych krajach umożliwia nie tylko eksport wiedzy i ujednolicanie w całej firmie pożądanych praktyk biznesowych - efektem jest także intensywny rozwój delegowanych osób.