Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-11-22

Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników - ewidencja księgowa

Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników to jedno ze skuteczniejszych narzędzi motywujących do lepszej i wydajniejszej pracy. Ich wysokość w wielu przypadkach to kwoty znacznie wyższe niż podstawowe wynagrodzenie. Z punktu widzenia księgowego pozapłacowe świadczenia są ewidencjonowane inaczej niż wynagrodzenia. Pozapłacowe świadczenia nie obciążają bowiem kosztów wynagrodzeń (zespołu 4), lecz zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, świadczenia dla pracowników lub inne niż wynagrodzenia koszty działalności operacyjnej.

ŚWIADCZENIA POZAPŁACOWE
Katalog świadczeń pozapłacowych jest bardzo szeroki. Zaliczamy do nich między innymi1:
• używanie samochodu służbowego,
• ryczałt na samochód własny używany do celów służbowych,
• telefon komórkowy,
• dodatek za korzystanie z telefonu domowego do celów służbowych,
• bezpłatne rozmowy telefoniczne odbywane z telefonów firmy w sprawach pozasłużbowych,
• fundusz reprezentacyjny,
• firmową kartę kredytową,
• zniżki przy zakupie produktów firmy,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00