comment
Artykuł
Data publikacji: 2003-11-22
Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników - ewidencja księgowa
Pozapłacowe świadczenia na rzecz pracowników to jedno ze skuteczniejszych narzędzi motywujących do lepszej i wydajniejszej pracy. Ich wysokość w wielu przypadkach to kwoty znacznie wyższe niż podstawowe wynagrodzenie. Z punktu widzenia księgowego pozapłacowe świadczenia są ewidencjonowane inaczej niż wynagrodzenia. Pozapłacowe świadczenia nie obciążają bowiem kosztów wynagrodzeń (zespołu 4), lecz zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, świadczenia dla pracowników lub inne niż wynagrodzenia koszty działalności operacyjnej.
ŚWIADCZENIA POZAPŁACOWE
Katalog świadczeń pozapłacowych jest bardzo szeroki. Zaliczamy do nich między innymi1:
• używanie samochodu służbowego,
• ryczałt na samochód własny używany do celów służbowych,
• telefon komórkowy,
• dodatek za korzystanie z telefonu domowego do celów służbowych,
• bezpłatne rozmowy telefoniczne odbywane z telefonów firmy w sprawach pozasłużbowych,
• fundusz reprezentacyjny,
• firmową kartę kredytową,
• zniżki przy zakupie produktów firmy,
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka