comment
Porada
Data publikacji: 2003-03-22
Miejsce zamieszkania czy zameldowania - gdzie złożyć zeznanie roczne?
Podatnik jest zameldowany w Toruniu, natomiast od kilku lat mieszka i pracuje w Warszawie. W którym urzędzie musi złożyć zeznanie roczne? Jak się ma obowiązek meldunkowy do obowiązku informowania urzędu skarbowego o zmianie miejsca zamieszkania? Czy za złożenie zeznania w niewłaściwym urzędzie grożą podatnikowi jakieś konsekwencje? Co się stanie w przypadku, gdy podatnik zmieni miejsce zamieszkania po zakończeniu roku podatkowego, a przed złożeniem zeznania?
OBOWIĄZKI EWIDENCYJNE
Odpowiadając na postawione pytanie, należy przeanalizować szereg regulacji prawnych odnoszących się do obowiązków ewidencyjnych. Wymienić tu możemy przede wszystkim ustawę z 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (j.t. Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 ze zm.) czy ustawę z 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz.U. Nr 142, poz. 702 ze zm.). Regulacje te należy uzupełnić również przepisami Kodeksu cywilnego, które precyzują miejsce zamieszkania osoby fizycznej.
Pozostało 89% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka