comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-01-05
Informacja roczna ZUS IRB
Zgodnie z art. 46 ust. 5 pkt 2 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. Nr 137, poz. 887 ze zm.) płatnik składek zobowiązany został do sporządzenia i przekazania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych rocznej informacji o zasiłkach, świadczeniach i wynagrodzeniach z tytułu niezdolności do pracy wypłaconych w okresie od 1 grudnia 2000 r. do 30 listopada 2001 r.
Informację ZUS IRB płatnik składek zobowiązany jest przekazać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie do 31 stycznia 2002 r.
OBOWIĄZKI PŁATNIKÓW SKŁADEK
Wzór informacji ZUS IRB został opublikowany w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 2 lutego 2001 r. w sprawie określenia wzoru informacji o zasiłkach, świadczeniach lub wynagrodzeniach z tytułu niezdolności do pracy wypłaconych przez płatników składek oraz sposobu jej sporządzania, przekazywania i korygowania (Dz.U. Nr 10, poz. 81).
Na formularzu ZUS IRB płatnik składek sporządza:
• informację roczną,
• informację roczną korygującą.
Informację za okres rozliczeniowy od 1 grudnia 2000 r. do 30 listopada 2001 r. należy przekazać do terenowej jednostki organizacyjnej ZUS, właściwej ze względu na siedzibę płatnika składek.
W przypadku przekazywania informacji w formie przesyłki na kopercie należy umieścić napis „ZUS IRB”.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka