Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-07-18

zdrowie

Błędy medyczne? Zgłoszeń pacjentów nie przyjmujemy

Choć szpitale mają obowiązek monitorowania niepożądanych zdarzeń medycznych, pacjenci najczęściej nie mogą ich zgłaszać

Od początku lipca każdy szpital związany kontraktem z NFZ musi mieć wewnętrzny system zarządzania jakością. W ramach tego systemu musi badać zdarzenia niepożądane, czyli m.in. błędy medyczne. Okazuje się jednak, że nowe przepisy niewiele wnoszą dla pacjentów. To, czy szpital umożliwi poszkodowanym zgłaszanie zdarzeń, zależy od samej placówki. Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 1692) nie nakłada na podmioty lecznicze takich obowiązków. Decyduje się na to więc niewiele z nich. Zdarzenia niepożądane zgłasza sam personel. Od woli szpitala zależy też, czy o błędach dowiedzą się inni pacjenci.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00