W komisji przetargowej muszą zasiadać co najmniej trzy osoby
Regionalna izba obrachunkowa oceniła, że nieprawidłowo ustalaliśmy skład komisji zajmujących się przetargami na zbycie nieruchomości samorządowych. Powołaliśmy dwie dwuosobowe komisje. Uznaliśmy, że takie oszczędne rozwiązanie jest najbardziej racjonalne i nie ma sensu powoływać rozbudowanych gremiów, gdyż finalnie odpowiedzialność i tak spoczywa na wójcie, bo on gospodaruje mieniem gminy. Czy jest podstawa do wniesienia zastrzeżeń od wystąpienia pokontrolnego?
Gospodarowanie mieniem komunalnym to jedno z zdań wójta, które wskazuje art. 30 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym (dalej: u.s.g.). Pojęcie gospodarowania mieniem komunalnym jest bardzo szerokie, obejmuje zarówno majątek ruchomy, jak i nieruchomości. Z kolei zgodnie z art. 43 u.s.g. mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób prawnych, w tym przedsiębiorstw. Z art. 45 u.s.g. wynika zaś, że podmioty mienia komunalnego samodzielnie decydują o przeznaczeniu i sposobie wykorzystania składników majątkowych, przy zachowaniu wymogów zawartych w odrębnych przepisach prawa.