Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-02-14

Jak poprawić zmianę uchwały budżetowej, w której zdublowano numery paragrafów

W trakcie uchwalania zmiany budżetu gminy na 2024 r. w uchwale rady gminy zastosowano nieprawidłową numerację paragrafów, a mianowicie dwa razy powtórzono numer paragrafu 15 (tj. następują numery § 14, § 15, § 15, § 16, dalsze są już prawidłowe). W jaki sposób należy poprawić wadliwą numerację?

Naprawa wadliwie oznaczonych przepisów w treści uchwały rady gminy musi zostać dokonana również aktem prawnym tej samej rangi, czyli uchwałą rady gminy.

Wymogi ustawowe

Przypomnijmy, że uchwała budżetowa podejmowana przez organ stanowiący JST, czyli w przypadku gminy przez radę gminy, zawiera pewne obligatoryjne elementy. Wskazano je w art. 212 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: u.f.p.). W jej ust. 1 postanowiono, że uchwała budżetowa określa:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00