Porada
Jak zaewidencjonować pracę zdalną pracowników
Nasz klient chce obniżyć koszty i konsultuje z prawnikami możliwość przeniesienia części pracowników na pracę zdalną. Powodem są kłopoty związane z kryzysem energetycznym. Jakie konsekwencje spowoduje to w ewidencji na gruncie prawa bilansowego?
Praca zdalna do tej pory wiązała się głównie z ochroną przed zakażeniem wirusem COVID-19. W tym roku Międzynarodowa Agencja Energii wskazuje ją jako sposób na przezwyciężenie kryzysu energetycznego. Jednak zorganizowanie pracy zdalnej dla przedsiębiorcy oznacza związane z tym wydatki. Okresowe przeniesienie miejsca pracy z siedziby firmy do mieszkania pracownika wiąże się z koniecznością dostosowania sprzętu służbowego wykorzystywanego przez pracowników do wykonywania pracy zdalnej, a także rozliczenia się - dla celów finansowych, podatkowych i ubezpieczeniowych - z pracownikiem korzystającym w ramach tego typu pracy z własnych zasobów w celach służbowych.
Tu warto zauważyć, że obecnie trwają zaawansowane prace nad wprowadzeniem zdalnej pracy na stałe do kodeksu pracy. W Sejmie jest procedowany projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2335). W tej chwili nie wiadomo, kiedy proponowane rozwiązania staną się częścią porządku prawnego. Jednak zgodnie z art. 20 projektu nowelizacja ma wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Zatem pracodawcy będą mieli mało czasu na przygotowanie się do zmian.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right