Porada
W jaki sposób księgować zakup odzieży ochronnej
W naszym zakładzie planowany jest zakup odzieży ochronnej dla pracowników. Jak powinnam ująć w księgach operacje z tym związane?
Zgodnie z art. 2376 par. 1 kodeksu pracy na pracodawcy ciąży obowiązek nieodpłatnego dostarczenia pracownikowi środków ochrony indywidualnej, zabezpieczających przed działaniem niebezpiecznych i szkodliwych dla zdrowia czynników występujących w środowisku pracy oraz informowania go o sposobach posługiwania się tymi środkami. Pracodawca jest zobowiązany dostarczyć pracownikowi nieodpłatnie odzież i obuwie robocze, spełniające wymagania określone w Polskich Normach, jeżeli odzież własna pracownika może ulec zniszczeniu lub znacznemu zabrudzeniu oraz ze względu na wymagania technologiczne, sanitarne lub bezpieczeństwa i higieny pracy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right