Warunki umowy o pracę nie muszą być potwierdzone przez pracodawcę na piśmie
Prowadzę firmę, w której wśród załogi występuje duża rotacja. Pracownicy przychodzą do pracy na kilka dni albo tygodni i najczęściej nie zawieram z nimi od razu umowy o pracę, lecz ją potwierdzam później. Czy muszę to robić pisemnie?
Zgodnie z zasadą wynikającą z art. 29 par. 2 kodeksu pracy (dalej: k.p.) umowę o pracę zawiera się na piśmie. Jeżeli umowa o pracę nie została zawarta z zachowaniem formy pisemnej, pracodawca przed dopuszczeniem pracownika do pracy potwierdza pracownikowi na piśmie ustalenia co do stron umowy, rodzaju umowy oraz jej warunków. Przy czym ustawodawca nie zdefiniował w k.p. pojęcia „potwierdzenia zawartej umowy”. Potwierdzenie samej umowy o pracę (a nie jej warunków) nie musi obejmować jej warunków. „Potwierdzić” znaczy zaś tyle, co stwierdzić lub poświadczyć prawdziwość, wiarygodność albo istnienie czegoś (Słownik języka polskiego PWN;