Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2022-04-04

Rząd chce walczyć z robocalls

Przygotowywane przepisy mają ograniczyć aktywność automatów dzwoniących. Zdaniem ekspertów potrzeba jednak głębszej reformy i zwiększenia efektywności organów nadzorczych. Z milionowych kar nałożonych przez UKE do kasy państwa wpłynęło dotąd raptem… 500 zł

Oferty montażu paneli fotowoltaicznych, wyjazdy do hoteli w promocyjnych cenach, zaproszenia na pokazy handlowe - tego typu ofert drogą telefoniczną muszą wysłuchiwać miliony Polaków. Problem natrętnych połączeń marketingowych nasilił się, odkąd są one wykonywane już nie tylko przez pracowników call centrer, lecz także mniej lub bardziej sterowane przez nich automatyczne programy dzwoniące (tzw. robocalls).

Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu ds. cyberbezpieczeństwa, potwierdza, że rząd dostrzegł problem. I uznał, że obowiązujące przepisy nie wystarczą, by poradzić sobie z narastającym zjawiskiem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00