Artykuł
Strefy czystego transportu na nowo. Miasta dostały więcej swobody
Na początku, jak mówią eksperci, najważniejsze jest ograniczenie wjazdu najstarszym i najbardziej trującym pojazdom oraz sensowne wytyczenie obszaru. Prace należy zacząć od badań i analiz, które będą podstawą do konsultacji z mieszkańcami
Nowelizacja ustawy z 2 grudnia o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która daje gminom możliwość tworzenia stref na elastycznych zasadach, czeka już na publikację w Dzienniku Ustaw. Przepisy dotyczące stref czystego transportu (SCT) wejdą w życie 14 dni po publikacji. Dla samorządów to zielone światło do podjęcia działań na rzecz ograniczenia smogu komunikacyjnego. Do tej pory, poza jednym wyjątkiem, nikt nie chciał się tego podjąć - m.in. ze względu na sztywne ustawowe rygory. Kraków, który strefę wprowadził, poniósł klęskę. Pytanie, czy teraz będzie inaczej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right