Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-09-27

Czy radni mają prawo wskazać w statucie żłobka warunki zatrudnienia jego dyrektora

W statucie żłobka rada ustaliła kwestie dotyczące naboru na stanowisko dyrektora placówki i zatrudniania na tym stanowisku, a także ustaliła zasady jego podległości służbowej wobec wójta. Czy statut może określać te zagadnienia?

Nie, gdyż regulacje te stanowią odwzorowanie przepisów ustawowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat trzech (dalej: u.o.d.) pracą żłobka kieruje dyrektor. Przez kierowanie pracami żłobka należy rozumieć wszelkie czynności zapewniające mu sprawne funkcjonowanie i wykonywanie zadań w zakresie opieki nad dziećmi, mieszczące się w granicach prawa. Dotyczy to w szczególności dokonywania czynności z zakresu prawa pracy, prowadzenia polityki kadrowej i finansowej żłobka. Również kwestie związane z przeprowadzeniem naboru na stanowisko dyrektora regulują przepisy aktów powszechnie obowiązujących.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00