Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-08-16

orzeczenie

Karta podarunkowa po terminie? Trzeba oddać klientowi pieniądze

Przedsiębiorca nie może jednostronnie określić terminu ważności karty przedpłaconej bez możliwości jej ponownej aktywacji lub zwrotu pieniędzy – uznał Sąd Okręgowy w Słupsku

Podtrzymał tym samym wyrok Sądu Rejonowego w Słupsku, oddalając apelacje Empiku. W efekcie sieć musi zwrócić klientowi 100 zł za niewykorzystaną kartę podarunkową, której termin ważności upłynął. DGP poznał treść uzasadnienia SO w Słupsku, które nie zostało jeszcze opublikowane.

Źródła sporu

Sprawa ma swój początek w grudniu 2016 r., gdy konsument kupił w sieci Empik kartę podarunkową o wartości 100 zł. Ponieważ jej nie wykorzystał, w grudniu 2018 r. wystąpił o ponowną jej aktywację, ale sklep odmówił. Próby polubownego załatwienia sprawy zakończyły się niepowodzeniem. Klient wniósł więc sprawę do sądu, domagając się zwrotu 100 zł na konto bankowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00