Poradnia rachunkowa
Jakie nowe obowiązki mają biura rachunkowe już wcześniej objęte ustawą o AML
Jak zaewidencjonować polski bon turystyczny
Jak ująć w PKPiR zakup domku letniskowego w ośrodku wczasowym
Jakie zapisy powinny się znaleźć w księgach w związku z adaptację salonu sprzedaży
Co w rzeczywistości zmienia się dla biur rachunkowych, które podlegały już pod ustawę o AML i spełniały definicję instytucji obowiązanej? Jakie działania powinny podjąć w związku z wejściem w życie nowelizacji ustawy?
Biura rachunkowe, które już wcześniej były objęte ustawą o AML, powinny - tak jak wszystkie inne instytucje obowiązane - dokonać aktualizacji posiadanych już procedur wewnętrznych oraz zweryfikować sposób realizacji przez siebie obowiązków wynikających z ustawy o AML. W ramach aktualizacji procedur wewnętrznych biura rachunkowe muszą m.in. zaktualizować zapisy w zakresie definiowania pojęć na potrzeby AML (np. definicja beneficjenta rzeczywistego, PEP itp.), wprowadzić zapisy dotyczące weryfikacji i aktualizacji procedury wewnętrznej, wprowadzić zapisy w zakresie dokumentowania rozbieżności i utrudnień przy weryfikacji beneficjentów rzeczywistych, dostosować środki bezpieczeństwa finansowego do rozszerzonego katalogu zawartego w ustawie oraz zrewidować zapisy dotyczące szkoleń, przechowywania dokumentacji i zasad ochrony pracowników w przypadku zgłoszenia nieprawidłowości.