Artykuł
Ma być jeszcze szybciej i wygodniej
Rozwój i doskonalenie cyfrowej obsługi mieszkańców znalazło się wśród priorytetów samorządów na przyszłość
Internet ma być nie tylko jednym z wielu kanałów komunikacji z mieszkańcami, lecz wręcz fundamentem działalności samorządowej administracji. Dlatego miasta i gminy dążą do tego, by jak najwięcej spraw było załatwianych tą drogą.
- Świat się zmienia z dnia na dzień, często nagle i nieoczekiwanie, co potwierdził ostatni rok. Mieszkańcy chcą być obsłużeni w urzędzie tak, aby zajęło to najmniej możliwie czasu, który lepiej jest przeznaczyć na swoje zainteresowania, czy spotkania z rodziną. W tradycyjnej formie umożliwiamy to już od wielu lat. Teraz wchodzimy o poziom wyżej, do świata cyfrowego i tu również wprowadzamy wysokie standardy. Konsekwentnie dążymy do poszerzania wachlarza usług online - mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.
Wszyscy zyskują
Kierunek rozwoju nie jest przypadkowy. Jest zgodny z oczekiwaniami mieszkańców. Codzienne usługi komercyjne, jak bankowość, zdrowie czy rozrywka, już od dawna są dostępne w świecie cyfrowym. Co więcej, w modelu samoobsługowym.
- Nic więc dziwnego, że taki model jest oczekiwany, a nawet wymagany także od instytucji publicznych. W tym właśnie od samorządów, które przecież odpowiadają za realizację dużej puli potrzeb wspólnoty lokalnej - zauważa Karolina Gałecka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta St. Warszawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right