Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2021-03-10

Nawet mikroprzedsiębiorca czasem musi wdrożyć PPK

Mikroprzedsiębiorca zatrudnia tylko jednego pracownika, który ma ukończone 55 lat. Chce on oszczędzać w pracowniczym planie kapitałowym i złożył w tej sprawie wniosek. Czy pracodawca ma obowiązek wdrożyć dla niego ten program?

Tak, pracodawca ma taki obowiązek. Od 1 stycznia 2021 r. ustawę z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342, dalej: ustawa o PPK) stosuje się m.in. do najmniejszych pracodawców z sektora prywatnego (tych, którzy na 31 grudnia 2019 r. zatrudniali mniej niż 20 osób zatrudnionych). Należą oni do ostatniego, czwartego etapu wdrożenia PPK i mają czas na zawarcie z instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK do 23 kwietnia, a umowy o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych do 10 maja br.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00