Artykuł
Przekazanie towarów przez sponsora
Przekazanie towarów przez sponsora w zamian za usługę reklamową jest świadczeniem dwustronnym. Zazwyczaj ma ono charakter ekwiwalentny. Spełnia w tym przypadku przesłanki uznania tych czynności za odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usługi reklamowej, podlegające opodatkowaniu VAT. Sposób rozliczenia będzie uzależniony zatem od tego, czy świadczenia są ekwiwalentne.
Mariusz Darecki
Przepisy ustawy o VAT ani innych ustaw podatkowych nie definiują sponsoringu na potrzeby podatków. Należy on do jednej z kategorii tzw. umów nienazwanych, zawieranych w ramach swobody kontraktowania. Sponsorowanie przybiera w praktyce różne formy, m.in. przez:
1) przekazywanie środków pieniężnych na zakup nagród rzeczowych w konkursach organizowanych w środkach masowego przekazu,
2) fundowanie nagród rzeczowych w postaci własnych wyrobów oznaczonych logo firmy,
3) fundowanie własnych usług, np. wycieczek zagranicznych przez biura podróży,
4) dofinansowanie imprez kulturalnych, sportowych
- w zamian za umieszczenie nazwy i znaków firmowych sponsorów bądź przekazanie informacji o sponsorowaniu oraz o działalności sponsora.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right