Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-09-11

Przekazanie towarów przez sponsora

Przekazanie towarów przez sponsora w zamian za usługę reklamową jest świadczeniem dwustronnym. Zazwyczaj ma ono charakter ekwiwalentny. Spełnia w tym przypadku przesłanki uznania tych czynności za odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usługi reklamowej, podlegające opodatkowaniu VAT. Sposób rozliczenia będzie uzależniony zatem od tego, czy świadczenia są ekwiwalentne.

Mariusz Darecki

Przepisy ustawy o VAT ani innych ustaw podatkowych nie definiują sponsoringu na potrzeby podatków. Należy on do jednej z kategorii tzw. umów nienazwanych, zawieranych w ramach swobody kontraktowania. Sponsorowanie przybiera w praktyce różne formy, m.in. przez:

1) przekazywanie środków pieniężnych na zakup nagród rzeczowych w konkursach organizowanych w środkach masowego przekazu,

2) fundowanie nagród rzeczowych w postaci własnych wyrobów oznaczonych logo firmy,

3) fundowanie własnych usług, np. wycieczek zagranicznych przez biura podróży,

4) dofinansowanie imprez kulturalnych, sportowych

- w zamian za umieszczenie nazwy i znaków firmowych sponsorów bądź przekazanie informacji o sponsorowaniu oraz o działalności sponsora.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00