comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-10-11
Rozwiązanie umowy na zastępstwo
W jakich sytuacjach możliwe jest rozwiązanie umowy o pracę zawartej na czas zastępstwa innego pracownika? Czy rozwiązanie umowy o pracę z zastępowanym pracownikiem powoduje automatyczne rozwiązanie umowy zawartej na czas jego zastępstwa?
Jolanta Janus
Umowa na zastępstwo jest rodzajem umowy zawartej na czas określony, który umożliwia pracodawcom dostosowanie zatrudniania nowej osoby dokładnie na czas nieobecności w pracy innego (stałego) pracownika. Niekiedy jednak ci nowi pracownicy nie spełniają oczekiwań swoich pracodawców, którzy decydują się na rozwiązanie z nimi umowy o pracę. Ma to istotne znaczenie praktyczne, dlatego też warto zwrócić uwagę na zasady rozwiązywania umów zawartych na zastępstwo.
Umowa na zastępstwo
Umowa na zastępstwo została wprowadzona w art. 25 § 1 zd. 2 k.p., w myśl którego, jeżeli zachodzi konieczność zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności. Umowa na zastępstwo może być więc zawarta wówczas, gdy dany pracownik jest z przyczyn usprawiedliwionych nieobecny w pracy przez okres przewidywany przez pracodawcę (np. przez okres 5 miesięcy z powodu konieczności leczenia szpitalnego).
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Szkolenie
Książka