Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Formularz

TEMATY:
TEMATY:

ZUS RUD Zgłoszenie umowy o dzieło, sygn. ZUS RUD

Opublikowano: 
Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 20 grudnia 2020 r. w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych i imiennych raportów miesięcznych korygujących, zgłoszeń płatnika składek, deklaracji rozliczeniowych i deklaracji rozliczeniowych korygujących, zgłoszeń danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, raportów informacyjnych, oświadczeń o zamiarze przekazania raportów informacyjnych, informacji o zawartych umowach o dzieło oraz innych dokumentów (Dz.U. 2020 poz. 2366).

 
Pobierz

Przykład wypełnienia formularza RUD - blok I

Przykład wypełnienia formularza RUD - blok II

Przykład wypełnienia formularza RUD - blok III

 
Wypełnij

Od 1 stycznia 2021 płatnicy składek mają obowiązek raportowania do ZUS informacji o każdej zawartej umowie o dzieło.
Na druku w części I należy podać dane zamawiającego wykonanie umowy o dzieło, takie jak NIP, REGON lub PESEL (w przypadku osób fizycznych niemających nadanego PESELu rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz datę urodzenia); imię, nazwisko lub nazwę pełną oraz adres korespondencyjny.
W części II wykazuje się dane wykonawcy umowy o dzieło wraz z adresem zamieszkania i korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania.
W części trzeciej wykazuje się informacje o zawartych umowach o dzieło:

  • datę zawarcia umowy,
  • datę rozpoczęcia wykonywania dzieła,
  • data zakończenia wykonania dzieła,
  • przedmiot umowy,
  • oraz liczbę zawartych umów o dzieło.

Formularz posiada możliwość wysyłki elektronicznej za pomocą PUE ZUS. 

Od 1 stycznia 2021 płatnicy składek mają obowiązek raportowania do ZUS informacji o każdej zawartej umowie o dzieło.
Na druku w części I należy podać dane zamawiającego wykonanie umowy o dzieło, takie jak NIP, REGON lub PESEL (w przypadku osób fizycznych niemających nadanego PESELu rodzaj, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz datę urodzenia); imię, nazwisko lub nazwę pełną oraz adres korespondencyjny.
W części II wykazuje się dane wykonawcy umowy o dzieło wraz z adresem zamieszkania i korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania.
W części trzeciej wykazuje się informacje o zawartych umowach o dzieło:

  • datę zawarcia umowy,
  • datę rozpoczęcia wykonywania dzieła,
  • data zakończenia wykonania dzieła,
  • przedmiot umowy,
  • oraz liczbę zawartych umów o dzieło.

Formularz posiada możliwość wysyłki elektronicznej za pomocą PUE ZUS. 

Zobacz także
Artykuły
Książki
Aktualności
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00