Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny
do 2022-06-27
Artykuł aktualny
do 2022-06-27
Data publikacji: 2021-01-20

Formularz zgłoszenia umowy o dzieło (RUD) do ZUS – zasady wypełniania

Od 1 stycznia 2021 r. płatnik składek lub osoba fizyczna zawierająca umowę o dzieło informuje ZUS o podpisaniu takiej umowy. Obowiązek ten należy spełnić w terminie 7 dni od zawarcia umowy o dzieło. Powiadomienia w tym zakresie należy dokonać na formularzu ZUS RUD. Można go złożyć w formie papierowej lub elektronicznie przez PUE ZUS.

Powiadomienie o zawarciu umowy o dzieło dotyczy umowy o dzieło, zarówno zwykłej umowy o wykonanie dzieła, jak i umowy o dzieło, na podstawie której dochodzi do przekazania praw autorskich. Wzór formularza służącego do zgłaszania umów o dzieło do ZUS został opublikowany w rozporządzeniu z 20 grudnia 2020 r. w sprawie określenia wzorów zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego (…..) (Dz.U. z 2020 r. poz. 2366). Informacje dotyczące zawartych umów o dzieło będą ewidencjonowane na koncie płatnika składek.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00