UWU Wskazanie/zmiana osób uprawnionych do otrzymania środków zgromadzonych na subkoncie ubezpieczonego, sygn. UWU
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. 2017 poz. 1778).
Wypełnij
Opis: ZUS UWU Wskazanie/ zmiana osób uprawnionych do otrzymania środków zgromadzonych na subkoncie ubezpieczonego
ZUS UWU jest wnioskiem, obowiązującym od dnia 3 lipca 2018 r., przeznaczonym dla wskazania lub zmiany osób uprawnionych do otrzymania środków zgromadzonych na subkoncie ubezpieczonego w przypadku jego śmierci. We wniosku możliwe jest imienne wskazanie osób uprawnionych, ale również ich odwołanie (wypełniane są wtedy jedynie dane wnioskodawcy). Deklarację może złożyć osoba ubezpieczona, nie będąca członkiem otwartego funduszu emerytalnego.
Wniosek składa się z czterech krótkich sekcji, w których podawane są dane identyfikujące osobę wnioskodawcy (należy podać adres do korespondencji), a także poszczególnych osób uprawnionych, wraz ze wskazaniem ich udziału. Możliwe jest wskazanie większej liczby osób niż trzy, jednak występuje wtedy konieczność dołączenia dodatkowego formularza.
Zgodnie z art. 131 ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych podziałowi podlega tylko ta część środków, która nie zostanie wykorzystana zgodnie z zapisem w myśl ustawy (szczegółowe informacje zostały zawarte na wniosku).