Wniosek o wydanie świadectwa pracy
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy (Dz.U. 2015, poz. 1502).
Wypełnij
Świadectwo pracy wydawane powinno być bez obowiązku składania wniosku w tym zakresie. Na pracodawcy ciąży obowiązek terminowego oraz prawidłowego udokumentowania pracownikowi zatrudnienia go w zakładzie pracy. Wydanie świadectwa pracy nie może być również uzależnione od uprzedniego rozliczenia się pracownika z pracodawcą.
Pracodawca może jednak w niektórych przypadkach zdecydować się na wydawanie łącznych świadectw pracy. Jeżeli pracownik pozostaje w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę zawartej na okres próbny lub umowy o pracę zawartej na czas określony, pracodawca jest obowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów, zawartych w okresie 24 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia pierwszej z tych umów. Jeżeli jednak rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę nawiązanej przed upływem 24 miesięcy przypada po upływie tego terminu, świadectwo pracy wydaje się w dniu rozwiązania lub wygaśnięcia takiej umowy o pracę.
W takim przypadku pracownik może w każdym czasie żądać wydania świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem każdej umowy o pracę wymienionej powyżej lub świadectwa pracy dotyczącego łącznego okresu zatrudnienia na podstawie takich umów, przypadającego przed zgłoszeniem żądania wydania świadectwa pracy.
Pracodawca jest obowiązany wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku pracownika.