Zmiana wiążącej informacji stawkowej z dnia 12 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0110-KSI2-1.442.10.2023.11.MZ
WIS USŁUGA – organizacja zajęć nauczania zgodnie z programem kierowanym dla dzieci w oparciu o umowy zawarte z rodzicami dzieci.
Na podstawie art. 207 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r., poz. 2383), zwanej dalej „Ordynacją podatkową”, oraz art. 42h ust. 3a pkt 2 w zw. z art. 42h ust. 3 pkt 4 oraz art. 42g ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 1570, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”,
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
w związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości w wiążącej informacji stawkowej (WIS) z dnia 7 września 2022 r. nr 0112-KDSL1-1.440.113.2022.2.JB określającej dla usługi – organizacja zajęć (…) prowadzonych metodą (…) w oparciu o umowy zawarte z rodzicami dzieci, klasyfikację do PKWiU 2015 – 85.60.10.0 oraz stawkę podatku od towarów i usług w wysokości 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z art. 146aa ust. 1 pkt 2 i ust. 1a oraz poz. 53 załącznika nr 3 do ustawy,
zmienia z urzędu wyżej wymienioną decyzję określając:
–przedmiot wniosku: usługa – organizacja zajęć nauczania (…) na poziomie (…) zgodnie z programem nauczania metodą (…) na tym poziomie, kierowanym dla dzieci w wieku 7-8 lat w oparciu o umowy zawarte z rodzicami dzieci,
–opis usługi: zajęcia (…) dla dzieci w wieku 7-8 lat na poziomie (…), prowadzone metodą (…), która pomaga uczniom rozumieć zagadnienia (…) oraz zawiera w programie elementy wsparcia psychologiczno-pedagogicznego. Zajęcia prowadzone są przez osoby zatrudnione przez Wnioskodawcę, w grupach liczących od 4 do 8 osób, mają charakter cykliczny (najczęściej raz w tygodniu), w pomieszczeniach zapewnionych przez Wnioskodawcę. Czas trwania poszczególnych zajęć wynosi od 0,5 do 1,5 godziny. Zajęcia wspomagają edukację dzieci – na zajęciach realizowany jest cały materiał przewidziany dla nauczania (…) zawarty w podstawie programowej, jest on jednak znacznie rozszerzony i zmodyfikowany pod względem metod, tempa nauczania. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne oferowane i udzielane uczniom w ramach ww. zajęć polega m.in.: na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, wspieraniu potencjału rozwojowego uczniów i stwarzaniu warunków do ich prawidłowego rozwoju.