Interpretacja
Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 7 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL1-1.440.113.2022.2.JB
WIS-W usługa – organizacja zajęć (…) prowadzonych metodą (…) w oparciu o umowy zawarte z rodzicami dzieci.
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r., poz. 931, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) sygnowanego datą 1 kwietnia 2021 r. (data wpływu 27 maja 2022 r.), uzupełnionego pismem z dnia 19 sierpnia 2022 r. (data wpływu 23 sierpnia 2022 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
Przedmiot wniosku: usługa – organizacja zajęć (…) prowadzonych metodą (…) w oparciu o umowy zawarte z rodzicami dzieci
Opis usługi: Zajęcia (…) dla dzieci i młodzieży (w wieku przedszkolnym oraz szkolnym – od 3 do 19 lat), prowadzone szczególną metodą tzw. (…), która nie tylko pomaga uczniom rozumieć zagadnienia (…), ale też jest ukierunkowana na zaspokojenie potrzeb psychologiczno-pedagogicznych uczestników. Zajęcia prowadzone są przez osoby zatrudnione przez Wnioskodawcę, w grupach liczących od 4 do 8 osób, mają charakter cykliczny (najczęściej raz w tygodniu), w pomieszczeniach zapewnionych przez Wnioskodawcę. Czas trwania poszczególnych zajęć wynosi od 0,5 do 1,5 godziny. Zajęcia wspomagają edukację dzieci – na zajęciach realizowany jest cały materiał przewidziany dla nauczania (…) zawarty w podstawie programowej, jest on jednak znacznie rozszerzony i zmodyfikowany pod względem metod, tempa nauczania oraz poziomów, na których materiał może być przyswojony. W ramach zajęć oferowana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna oferowana i udzielana uczniom w ramach ww. zajęć polega m.in. na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów, w celu wspierania potencjału rozwojowego uczniów i stwarzania warunków do ich rozwoju. Jest ona udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem w czasie zajęć. Zajęcia te rozwijają uzdolnienia uczniów i ich umiejętność uczenia się, wyrównują ich poziom w stosunku do poziomu rówieśników, kompensując ewentualne braki. Wynika to z samych założeń programu nauczania metodą (…).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right