Bezczynność organu a wymogi formalne wniosku o udostępnienie informacji publicznej - Wyrok NSA z dnia 23 października 2024 r., sygn. III OSK 180/23
Dla skutecznego zainicjowania postępowania o udostępnienie informacji publicznej konieczne jest precyzyjne sformułowanie wniosku, który jasno określa zakres żądanej informacji, w przeciwnym razie organowi publicznemu nie można przypisać bezczynności.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Zbigniew Ślusarczyk Sędziowie sędzia NSA Olga Żurawska–Matusiak sędzia del. WSA Maciej Kobak (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Wojciech Wiktorowski po rozpoznaniu w dniu 23 października 2024 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. J. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 września 2022 r. sygn. akt II SAB/Wa 193/22 w sprawie ze skargi M. J. na bezczynność Prezesa Rady Ministrów w przedmiocie rozpoznania wniosku o udostępnienie informacji publicznej I. oddala skargę kasacyjną, II. zasądza od M. J. na rzecz Prezesa Rady Ministrów kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.