Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.97.2023.10.PS
Możliwość rozliczenia przychodów z działalności usługowej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych: – stawka zryczałtowanego podatku dla przychodów ewidencjonowanych z tytułu usług w zakresie wykonywania tatuaży – stawka zryczałtowanego podatku dla przychodów ewidencjonowanych z tytułu produkcji i sprzedaży muzyki Klasyfikacja uzyskiwanych dochodów z tytułu koncertów do właściwego źródła.
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
1)ponownie rozpatruję sprawę Pana wniosku z 19 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z 11 października 2023 r., sygn. akt I SA/Kr 656/23; i
2)stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 stycznia 2023 r. wpłynął Pana wniosek z 19 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wniosek uzpełnił Pan pismem z 5 kwietnia 2023 r. (wpływ 12 kwietnia 2023 r.) Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Jest Pan polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą (dalej również jako: „j.d.g.") zarejestrowaną od (...) 2019 roku w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Przedmiotem Pana działalności są usługi objęte klasyfikacją w PKD: 96.09.Z Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana.
W ramach swojej działalności prowadzi Pan salon tatuażu, wykonując tatuaże własnego autorstwa. Usługobiorca wybiera miejsce na ciele oraz wielkość tatuażu, a także wyraża wstępne wytyczne dotyczące preferencji związanych ze wzorem tatuażu. Następnie osobiście przygotowuje Pan jego projekt. Do wizualizacji sporządzonego projektu używany jest komputer bądź wydruk, który okazywany jest klientowi. Usługobiorca może przedstawić dodatkowe zalecenia co do projektu tatuażu. W przypadku akceptacji projektu oraz po wyrażeniu zgody przez klienta, wykonuje Pan tatuaż w oparciu o przygotowany projekt.
Podkreślenia wymaga fakt, że to właśnie Pan jest autorem projektu tatuażu. Usługa wykonywana jest na indywidualne zamówienie klienta po przedstawieniu wytycznych w zakresie projektu tatuażu. Należy zaznaczyć, że projekty przez Pana wykonywane nie stanowią kopii pracy innych twórców, lecz są unikalnymi tworami różniącymi się od prac innych twórców oraz nawet wykonanych wcześniej projektów, z uwagi na osobiste preferencje każdego klienta. Musi wykazać się Pan kreatywnością oraz inwencją twórczą przy sporządzaniu projektu, który stanowi zatem jedyny w swoim rodzaju wzór.
Ponadto, jeszcze przed otworzeniem salonu tatuażu i rozpoczęciem jednoosobowej działalności gospodarczej stworzył Pan kolekcję (dalej jako: „Kolekcja”) naklejek na ciało (samoprzylepnych tatuaży), które stanowiły utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej również jako: „ustawa o prawie autorskim”).
Następnie udzielił Pan licencji do stworzonej przez siebie Kolekcji na rzecz podmiotu trzeciego z siedzibą w (...), który wykorzystuje je do produkcji naklejek na ciało. Z tego tytułu otrzymuje Pan obecnie tantiemy (wynagrodzenie za korzystanie z utworów przez innych użytkowników), które planuje Pan zaklasyfikować jako źródło przychodu ze zbycia praw majątkowych (art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT). Co istotne, stworzona przez Pana Kolekcja nie była przez Pana wykorzystywana w Pana działalności gospodarczej. Dodatkowo, z wyjątkiem przeniesienia praw autorskich do jednej Kolekcji, nie dokonywał Pan zbycia podobnych utworów majątkowych.
Należy również nadmienić, iż podmiot trzeci wykorzystuje stworzoną Kolekcję tatuaży w sposób zgoła odmienny od Pana. Dlatego też, niniejszą Kolekcję należy traktować jako utwór niepozostający w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, lecz jako odrębną autorską twórczość.
Ponadto, produkuje Pan utwory muzyczne stanowiące utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim. W szczególności: komponuje Pan melodie, pisze do nich słowa, zamawia aranżacje u aranżera, nagrywa piosenki, poprawia fałsze oraz dokonuje ich obróbki studyjnej. Rezultatem Pana działalności jest plik mp3., na którym znajduje się utwór.
Swoje utwory odpłatnie udostępnia Pan (w formie licencji) wydawcy (...), który następnie publikuje je na cyfrowych platformach do odtwarzania muzyki (takich jak, np. (...)). Dotychczas tantiemy z działalności muzycznej klasyfikował Pan jako przychód ze zbycia praw majątkowych (art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT). Z racji, że niniejsza działalność przybiera coraz większe rozmiary, rozważa Pan poszerzenie profilu swojej działalności gospodarczej o działalność klasyfikowaną jako:
•PKD 47.91.Z - Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet;
•PKD 59.20.Z - Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych.
W związku z powyższym, przychody z tytułu nagrywania i produkcji kolejnych utworów zamierza Pan rozliczyć w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
Ostatnim źródłem przychodu, z którego uzyskuje Pan wynagrodzenie jest działalność polegająca na graniu koncertów. Zawiera Pan umowy cywilnoprawne, na mocy których uzyskuje Pan przychody z tytułu działalności artystycznej wykonywanej osobiście. Obok obecnej działalności gospodarczej, jak i jej planowanego poszerzenia, w dalszym ciągu ma Pan zamiar grać koncerty na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.
W Pana ocenie przychody z tytułu koncertów będą stanowić odrębne źródło przychodu jakim jest działalność wykonywana osobiście (art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT). Wskazuje Pan przy tym, że z uwagi na wymagania organizatorów koncertów nie wyklucza Pan rejestracji na VAT UE i wystawiania na ich rzecz faktur VAT.
W 2022 r. rozliczał Pan dochody z prowadzonej działalności gospodarczej na zasadach ogólnych. Od 1 stycznia 2023 r. planuje Pan opodatkowywać osiągane przez siebie dochody ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W takim przypadku, zdaniem Pana:
1.przychód z tytułu świadczenia usług wykonywania tatuaży (PKWiU nr 96.09) będzie opodatkowany ryczałtem w wysokości 8,5% natomiast
2.przychód osiągany z tytułu tantiem muzycznych (PKWiU nr 59.20) będzie opodatkowany 5,5% stawką ryczałtu.
Wskazuje Pan, że nie przekroczył Pan limitu przychodu w 2022 r. wskazanego w art. 6 ust. 4 pkt 4 u.z.p.d., a do wykonywanej przez Pana działalności gospodarczej nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 u.z.p.d.
W uzupełnieniu wniosku z 5 kwietnia 2023 r. (wpływ 12 kwietnia 2023 r.) wyjaśnia Pan, że zwraca się z prośbą o rozstrzygnięcie na gruncie stanu faktycznego zagadnień opisanych w pytaniach nr 1, 2 oraz 3 wniosku o interpretację, to jest:
•kwalifikacji dochodów uzyskiwanych z udzielania licencji na kolekcję naklejek oraz licencji na stworzone utwory muzyczne do źródła przychodów z praw majątkowych, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT - pytanie nr 1 i 2;
•możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów, o których mowa w art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o PIT wobec uzyskiwanych tantiem - pytanie nr 3;
Prosi Pan również o zajęcie stanowiska na gruncie zdarzeń przyszłych określonych w pytaniu nr 4 wniosku o interpretację, co do kwestii uprawnienia do opodatkowania dochodów w zakresie wykonywania tatuaży oraz produkcji i sprzedaży muzyki odpowiednimi stawkami wynikającymi z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a i art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Finalnie, zwraca się Pan z prośbą o rozstrzygnięcie na gruncie zarówno stanu faktycznego, jak i zdarzenia przyszłego, zagadnienia opisanego w pytaniu nr 5 wniosku o interpretację, dotyczącego kwalifikacji dochodów uzyskiwanych z tytułu koncertów do źródła przychodów jakim jest działalność wykonywana osobiście, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT.
Ponadto wskazuje Pan, że stosownie do brzmienia art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, złożył Pan już naczelnikowi urzędu skarbowego oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na rok 2023.
Jest Pan twórcą „kolekcji naklejek” i do niniejszej kolekcji przysługują Panu autorskie prawa majątkowe w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej jako: „ustawa o prawie autorskim").
Jest Pan wyłącznym twórcą „utworów muzycznych” i do przedmiotowych utworów przysługują Panu autorskie prawa majątkowe w rozumieniu ustawy o prawie autorskim.
Utwory muzyczne wykonywane podczas koncertów są komponowane przez Pana oraz są przedmiotem prawa autorskiego, spełniając tym samym przesłanki utworu na gruncie ustawy o prawie autorskim.
W uzupełnieniu wniosku z 28 kwietnia 2023 r. (wpływ 5 maja 2023 r.) wskazuje Pan (w nawiązaniu do wskazania, że jest Pan wyłącznym twórcą „utworów muzycznych”), że jest Pan artystą twórcą i jak zostało to wskazane we wniosku o interpretację tworzy Pan utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (dalej również jako: „ustawa o prawie autorskim”).
W związku z udzieleniem licencji do stworzonej kolekcji naklejek wyjaśnia Pan, że zawarł Pan z podmiotem (...) umowę, której przedmiotem jest udzielenie licencji na stworzoną przez Pana grafikę (kolekcję naklejek), do której udzielił Pan licencji w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanych określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną oraz techniką cyfrową.
Przedmiotowa umowa została zawarta na gruncie prawa (...), niemniej podkreślenia wymaga fakt, iż uprawnia ona do korzystania z utworów na wskazanych powyżej polach eksploatacji oraz w swoim zakresie posiada ona wszystkie cechy umowy licencyjnej określonej w art. 66 ustawy o prawie autorskim.
Odnośnie udostępniania utworów muzycznych wskazuje Pan, że odpłatnie udostępnia Pan utwory muzyczne (w formie licencji) wydawcy (...) (dalej jako: „Wydawca”), który następnie publikuje je na cyfrowych platformach do odtwarzania muzyki.
Przedmiotem umowy z Wydawcą jest zatem udostępnienie utworu, a nie przestrzeni do upubliczniania utworów. Utwory udostępniane są na platformach streamingowych przez Wydawcę, który dokonuje też bezpośrednio rozliczeń z platformami streamingowymi. Nie zna Pan szczegółów tych umów oraz nie łączy Pana żadna umowa zarówno z platformami streamingowymi, jak i użytkownikami tych platform. Umowa pomiędzy Panem a Wydawcą jest umową licencyjną w rozumieniu przepisu ustawy o prawie autorskim.
Kod PKWiU w zakresie usług związanych z udostępnianiem utworów muzycznych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) to: 59.20.40.0 - Udzielanie licencji na korzystanie z praw do oryginałów nagrań dźwiękowych i muzycznych. Jednocześnie wskazuje Pan, że w ramach prowadzonej działalności PKD 59.20.Z świadczy Pan usługi pod kodem PKWiU 59.20.11.0 - Usługi w zakresie nagrywania dźwięku.
W świetle art. 22 ust. 9b pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej jako: „ustawa o PIT") stworzenie kolekcji naklejek stanowi działalność twórczą w zakresie sztuk plastycznych. Kolekcja naklejek została stworzona w formie grafiki.
Natomiast zgodnie z nomenklaturą, którą wskazuje Encyklopedia PWN (https://encyklopedia.pwn.pl/) sztuki plastyczne to: „stosowane od XIX w. określenie dziedzin twórczości artystycznej percypowanych wzrokowo, obejmujące architekturę, rzeźbę, malarstwo, grafikę, rzemiosło artystyczne". Tym samym grafiki przez Pana tworzone, tj. kolekcję naklejek, należy traktować jako sztuki plastyczne w rozumieniu przepisów ustawy o PIT.
Pytania
1.Czy postępuje Pan prawidłowo kwalifikując dochód (tantiemy) osiągany z tytułu udzielenia licencji na kolekcję wzorów tatuaży do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT, tj. do zbycia praw majątkowych?
2.Czy postępuje Pan prawidłowo kwalifikując dochody (tantiemy) osiągane z tytułu udzielenia licencji na stworzone przez siebie utwory muzyczne, do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT, tj. do zbycia praw majątkowych?
3.Czy będzie Pan uprawniony do zastosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodu w stosunku do osiąganych przez siebie dochodów z tytułu tantiem zaklasyfikowanych jako zbycie praw majątkowych na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o PIT?
4.Czy w razie poszerzania zakresu prowadzonej działalności gospodarczej o działalność PKD 59.20.Z - Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych, będzie Pan uprawniony do opodatkowania przychodów odpowiednio według stawki:
•8,5% - dla usług w zakresie wykonywania tatuaży (PKWiU nr 96.09) natomiast;
5,5% - dla przychodów z tytułu produkcji i sprzedaży stworzonej muzyki (PKWiU nr 59.20)?
5.Czy osiągane przez Pana dochody z tytułu koncertów mogą być klasyfikowane do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, tj. do dochodów z działalności wykonywanej osobiście?
Przedmiot niniejszej interpretacji indywidualnej stanowi odpowiedź w zakresie pytań 1, 2, 4 i 5. Pana wniosek w zakresie pytania nr 3 jest przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.
Pana stanowisko w sprawie
W Pana ocenie:
1.tantiemy uzyskiwane obecnie z tytułu przeniesienia praw autorskich do stworzonej przez Pana Kolekcji powinny być klasyfikowane do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT, tj. do zbycia praw majątkowych;
2.osiągane dotychczas dochody (tantiemy) z tytułu udzielenia licencji na stworzone przez Pana utwory muzyczne będą zaliczane źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT, tj. do zbycia praw majątkowych;
3.będzie Pan uprawniony do zastosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodu w stosunku do osiąganych przez siebie dochodów, z tytułu tantiem zaklasyfikowanych jako zbycie praw majątkowych na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 3 ustawy o PIT;
4.w razie poszerzania zakresu prowadzonej działalności gospodarczej o działalność PKD 59.20.Z - Działalność w zakresie nagrań dźwiękowych i muzycznych, będzie Pan uprawniony do opodatkowania przychodów odpowiednio według stawki:
a)8,5% dla usług w zakresie wykonywania tatuaży (PKWiU 96.09)
b)5,5% dla przychodów z tytułu produkcji i sprzedaży stworzonej muzyki (PKWiU 59.20);
5.osiągane przez Pana dochody z tytułu koncertów mogą być klasyfikowane do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o PIT, tj. do dochodów z działalności wykonywanej osobiście.
Interpretacja indywidualna
Rozpatrzyłem Pana wniosek – 8 maja 2023 r. wydałem interpretację indywidualną znak 0115-KDIT3.4011.97.2023.2.PS, w której uznałem Pana stanowisko za:
•prawidłowe – w zakresie pytań nr: 1, 2, 4 (w zakresie stawki zryczałtowanego podatku dla przychodów ewidencjonowanych z tytułu usług w zakresie wykonywania tatuaży) i 5;
•nieprawidłowe – w zakresie pytania nr 4 (w zakresie stawki zryczałtowanego podatku dla przychodów ewidencjonowanych z tytułu produkcji i sprzedaży muzyki).
Ponadto – w zakresie pytania nr 3 – 8 maja 2023 r. wydałem postanowienie o zastosowaniu do sprawy interpretacji ogólnej znak 0115-KDIT3.4011.281.2023.1.PS.
Interpretację doręczono Panu 16 maja 2023 r.
Skarga na postanowienie
15 czerwca 2023 r. (data nadania) wniósł Pan skargę na tę interpretację do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Skarga wpłynęła do mnie 19 czerwca 2023 r.
Wniósł Pan o uchylenie interpretacji indywidualnej w zakresie stawki zryczałtowanego podatku dla przychodów ewidencjonowanych z tytułu produkcji i sprzedaży muzyki, tj. w częsci uznajacej Pana stanowisko za nieprawidłowe.
Postępowanie przed sądami administracyjnymi
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie uchylił skarżoną interpretację – wyrokiem z 11 października 2023 r., sygn. akt I SA/Kr 656/20.
Wyrok, który uchylił interpretację indywidualną stał się prawomocny od 14 maja 2024 r.
Ponowne rozpatrzenie wniosku – wykonanie wyroku
Zgodnie z art. 153 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 93 ze zm.):
Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone w orzeczeniu sądu wiążą w sprawie organy, których działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania było przedmiotem zaskarżenia, a także sądy, chyba że przepisy prawa uległy zmianie.
Wykonuję obowiązek, który wynika z tego przepisu, tj.:
•uwzględniam wskazania dotyczące postępowania, które wyraził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w ww. wyroku;
•ponownie rozpatruję Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej – stwierdzam, że Pana stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1, 2, 4 i 5 jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy:
•stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia;
•zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu złożenia wniosku.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Panią w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
•Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
•Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
•Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
•w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA) albo
•w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.
Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.