Specjalna infolinia PIP dla pracowników i pracodawców z terenów objętych powodzią
Główny Inspektor Pracy Marcin Stanecki podjął decyzję o uruchomieniu specjalnej infolinii dla pracowników i pracodawców z terenów objętych powodzią. Pod numerem (22) 391 83 70 eksperci Państwowej Inspekcji Pracy będą dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach 9.00-15.00.
nieobecność w pracy powódź usprawiedliwiona wynagrodzenie przepisy
Dzwoniąc pod wskazany numer telefonu, osoby zainteresowane uzyskają informację na temat przysługujących im uprawnień w zakresie czasu pracy, usprawiedliwiania nieobecności, wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy oraz zagadnień związanych z prawem pracy w kontekście nadzwyczajnej sytuacji spowodowanej powodzią.
– Jesteśmy świadomi, że walka z żywiołem i usuwanie skutków powodzi są teraz priorytetem. Ale za chwilę mogą się pojawić wątpliwości dotyczące sytuacji prawnej pracowników oraz pracodawców z zalanych terenów. Mam nadzieję, że dzięki tej infolinii rozwiejemy wszelkie obawy i odpowiemy na wszystkie pytania związane z pracą czy funkcjonowaniem firmy, jakie mogą się pojawić w tych trudnych dniach – mówi Marcin Stanecki, Główny Inspektor Pracy.
Źródło: Państwowa Inspekcja Pracy
Przeczytaj również: Usuwanie skutków powodzi usprawiedliwia nieobecność w pracy >>>