Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Charakter kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 21 lutego 2024 r. sygnatura WA-0280/7/2024

W związku z wnioskiem z dnia 19 stycznia 2024 r. znak: FN.3022.1.1.2024 (doręczonym w dniu 23 stycznia 2024 r.), o udzielenie wyjaśnienia w sprawie charakteru kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu, Regionalna Izba Obrachunkowa w Poznaniu wyjaśnia, co następuje.

Przepisy art. 130a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047, z późn. zm.) określają przypadki, w których obligatoryjnie (art. 130a ust. 1) albo fakultatywnie (art. 130a ust. 2) pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela pojazdu. Stosownie do art. 130a ust. 6 ww. ustawy wysokość opłaty, o której mowa w art. 130a ust. 5c ustawy, ustala, corocznie, rada powiatu w drodze uchwały (biorąc między innymi pod uwagę koszty usuwania i przechowywania pojazdów na obszarze danego powiatu). Opłaty te stanowią dochód własny powiatu (art. 130a ust. 6e), a usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w art. 130a ust. 1-2 powołanej ustawy, należy do zadań własnych powiatu. Starosta realizuje te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (art. 130a ust. 5f).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00