Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gdańsku z dnia 8 sierpnia 2024 r., sygn. III SA/Gd 320/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie: Przewodniczący: Asesor WSA Maja Pietrasik po rozpoznaniu w dniu 8 sierpnia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi A. B. i C. D. na akt Starosty Wejherowskiego z dnia 6 marca 2024 r., nr KM.7121.WM076.2024 w przedmiocie zatwierdzenia nowej stałej organizacji ruchu drogowego postanawia: 1. odrzucić skargę; 2. zwrócić skarżącym A. B. i C. D. solidarnie uiszczony wpis od skargi w kwocie 300 (trzysta) złotych.

Uzasadnienie

A. B. i C. D. (dalej jako - "skarżący") wnieśli skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku na akt Starosty Wejherowskiego z dnia 6 marca 2024 r., nr KM.7121.WM076.2024 w przedmiocie zatwierdzenia nowej stałej organizacji ruchu drogowego.

W wywiedzionej skardze, wnosząc o stwierdzenie nieważności zaskarżonego aktu w całości i zasądzenie zwrotu kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego według norm przepisanych, skarżący zarzucili zaskarżonemu aktowi:

1. naruszenie prawa materialnego, które miało wpływ na wynik sprawy, tj. § 3 ust. 1 pkt 1 i 3 oraz § 5 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, poprzez zatwierdzenie projektu zmiany organizacji ruchu na ul. E. w W. bez dokonania merytorycznej analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego, charakterystyki ruchu na drodze oraz skutków wprowadzonych zmian, w konsekwencji czego niewykazanie i brak rzetelnego uzasadnienia dla potrzeb wprowadzenia zmian objętych projektem, gdy tymczasem zmiana organizacji ruchu polegająca na wprowadzeniu słupków blokujących U-12C wymaga szczegółowej analizy powyższych parametrów,

2. naruszenie prawa materialnego, które miało wpływ na wynik sprawy, tj. § 8 ust. 6 pkt 2 ww. rozporządzenia, poprzez niezgodność wprowadzonej zmiany w projekcie stałej organizacji ruchu z potrzebami społeczności lokalnej, gdy tymczasem zmiana organizacji ruchu polegająca na wprowadzeniu słupków blokujących U-12C wymaga szczegółowego rozważenia proporcji pomiędzy interesem indywidualnym a interesem publicznym (społecznym), podczas gdy do projektu nie załączono jakiegokolwiek wniosku mieszkańców ul. E. w W., na który powołuje się Gmina Miasta Wejherowa,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00