Zarządzanie pracownikami za pomocą sztucznej inteligencji w kontekście bhp
Nie ma wątpliwości, iż wsparcie poszczególnych procesów działania przedsiębiorstwa sztuczną inteligencją jest standardem, który pozwala na optymalizację ogólnej wydajności organizacji. Włączenie powyższego wsparcia do zarządzania zasobami ludzkimi następowało bardzo powoli, z dużą dozą rozwagi związanej z kontrowersjami odnoszącymi się do przekazania maszynom decyzyjności nad warunkami pracy pracowników. Integracja sztucznej inteligencji i analityki personalnej ułatwia pracę działom HR umożliwiając im podejmowanie bardziej świadomych decyzji i przyczyniając się do strategicznego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w większym stopniu opartym na liczbach i danych, aniżeli na swobodnym uznaniu i intuicji. Mając jednak na uwadze szczególny charakter procesów związanych z zatrudnieniem wydaje się, że nigdy nie będzie zasadne pełne powierzenie AI roli decydenta. Nadzór człowieka jest w takim przypadku nieodzowny i potrzebny chociażby przez wzgląd na bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. Jak zarządzanie pracownikami za pomocą AI wpływa na bezpieczne i higieniczne warunki pracy?
Menedżer HR przyszłości
Doświadczony asystent, do którego kluczowych zadań i obowiązków należą:
- Szeroko pojęta rekrutacja – polegająca na weryfikacji CV i wstępnej ocenie kandydatów, a także onboardingu nowych pracowników.
- Administrowanie płacami i świadczeniami – polegające na redukcji wydatków na niepotrzebne nadgodziny, personalizujące świadczenia pracownicze przy zachowaniu ich zgodności z przepisami z jednoczesnym zwiększeniem satysfakcji i lokalności pracowników.
- – polegające na analizowaniu mocnych i słabych stron pracowników, możliwości podniesienia ich wiedzy oraz kwalifikacji poprzez personalizowanie szkoleń w oparciu o wyniki i zapotrzebowanie na stanowisku pracy.