Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 5 czerwca 2024 r., sygn. II SA/Ke 70/24

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), , po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 5 czerwca 2024 r. sprawy ze sprzeciwów K. O. i B. U. od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach z dnia 15 stycznia 2024 r., znak: SKO.PZ-71/7944/862/2023 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala sprzeciwy.

Uzasadnienie

II SA/Ke 70/24

Uzasadnienie

Decyzją z 15 stycznia 2024 r., znak: SKO.PZ-71/7944/862/2023, Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach, po rozpatrzeniu odwołań B. K., K.y O. oraz B. U. i D. U. od decyzji Prezydenta Miasta Kielce z 21 września 2023 r., nr 241/2023, ustalającej warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami (w tym usługi handlu o powierzchni sprzedaży do 950 m²) wraz z garażem podziemnym na działkach nr ewid. [...], obr. [...], przy ul. Z. w Kielcach, w granicach oznaczonych na załącznikach graficznych literami ABCDEF-A

- na podstawie art. 138 § 2 Kpa uchyliło w całości zaskarżoną decyzję organu I instancji i przekazało sprawę do ponownego rozpoznania przez ten organ.

W uzasadnieniu organ II instancji wskazał, że decyzja Prezydenta Miasta Kielce została wydana na wniosek B. U. i D. U. z 15 lutego 2023 r. W ocenie organu odwoławczego wniosek inwestorów nie zawiera pełnego sposobu zagospodarowania terenu inwestycji. Jego część graficzna winna być uzupełniona o planowaną lokalizację miejsc parkingowych, a także altanki śmietnikowej.

Wątpliwości Kolegium dotyczyły także ustalenia parametru szerokości elewacji frontowej dla części budynku w głębi terenu inwestycji, tj. do 47,00 m. Przywołując treść § 6 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, organ podniósł, że ani wyniki analizy urbanistycznej ani decyzja organu I instancji nie zawierają w tej kwestii uzasadnienia. Organ I instancji wyjaśnił, że teren planowanej inwestycji obejmuje trzy działki, dwie z nich to frontowe działki o szerokości ok. 35,00 m oraz jedna działka zlokalizowana w głębi terenu inwestycji o łącznej szerokości ok. 74,00 m. W obszarze analizowanym, jak wynika z analizy urbanistycznej, występują budynki o szerokości elewacji frontowych od ok. 5,00 m do ok. 88,00 m. Średnia szerokość budynków z obszaru analizowanego wynosi ok. 31,00 m. Po południowej stronie ul. Z., gdzie są zlokalizowane działki objęte inwestycją, istniejące budynki w większości wypełniają całą szerokość działki, na której są posadowione, tworząc zwartą zabudowę pierzejową, o szerokości elewacji frontowych od ok. 13,00 m do ok. 20,00 m, co daje całkowite szerokości brył budynków od ok. 30,00 m do ok. 76,00 m.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00