Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 16 maja 2024 r., sygn. I SA/Rz 42/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. WSA Jarosław Szaro, Sędzia WSA Małgorzata Niedobylska /spr./, Sędzia WSA Piotr Popek, Protokolant sekr. sąd. Sabina Długosz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 maja 2024 r. sprawy ze skargi W.B. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 listopada 2023 r., nr 0114-KDIP1-1.4012.521.2023.3.MM w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz skarżącego W.B. kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
I SA/Rz 42/24
U Z A S A D N I E N I E
Przedmiotem skargi W.B. (dalej: Wnioskodawca/Skarżący/Podatnik/ Wspólnik) jest interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 listopada 2023 r. nr 0114-KDIP1-1.4012.521.2023.3.MM w przedmiocie podatku od towarów i usług.
W dniu 8 września 2023 r. Wnioskodawca złożył wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w przedmiocie podatku od towarów i usług.
W opisie stanu faktycznego wskazał, że jest wspólnikiem spółki M. sp. z o.o. (dalej: Spółka). Posiada w niej 50 udziałów oraz pełni funkcję prezesa zarządu. Funkcję wiceprezesa zarządu pełni A.M., która również posiada 50 udziałów. Udziały wspólników zostały umową Spółki – na podstawie art. 176 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. 2022 r. poz. 1467 ze zm. - dalej: k.s.h.), obciążone obowiązkiem powtarzających się świadczeń niepieniężnych polegających na wykonywaniu przez Wnioskodawcę na rzecz Spółki projektów graficznych oraz obróbce plików projektowych w przygotowaniu do druku lub haftu na potrzeby Spółki w związku ze sprzedażą towarów i usług, obsłudze informatycznej oprogramowania typu RIP (specjalistycznego oprogramowania do profesjonalnego druku), bieżącej konserwacji sprzętów Spółki w tym drukarek i hafciarek, w szczególności polegającej na sprawdzaniu, aktualizowaniu, odnawianiu, czyszczeniu i naprawianiu tychże sprzętów, podejmowaniu czynności faktycznych i prawnych mających na celu pozyskiwanie i utrzymanie klientów na rzecz Spółki, w szczególności polegające na przygotowywaniu ofert, utrzymywaniu bieżących kontaktów z klientami, odbywaniu spotkań i rozmów za pomocą środków porozumiewania się na odległość, prowadzeniu korespondencji, w tym także drogą elektroniczną.