Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 29 kwietnia 2024 r., sygn. III SA/Gl 1069/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Dorota Fleszer, Sędzia WSA Adam Gołuch (spr.), Protokolant Ewelina Cyroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi K. K. na zarządzenie Prezydenta Miasta Z. z dnia 27 września 2023 r. w przedmiocie odwołania ze stanowiska dyrektora miejskiego ośrodka kultury 1) stwierdza nieważność zaskarżonego zarządzenia; 2) zasądza od Prezydenta Miasta Z. na rzecz strony skarżącej kwotę 780 (słownie: siedemset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym aktem z 27 września 2023 r. Prezydent Miasta Z. (dalej: Organ, Prezydent), działając na podstawie art. 70 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – kodeks pracy oraz art. 15 ust. 6 pkt 3 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 194), dalej: u.o.p.d.k., odwołał z dniem 27 września 2023 r. K. K. (dalej: Strona, Skarżąca) ze stanowiska Dyrektora Miejskiego Ośrodka [...] w Z. (dalej: MOK) wraz z rozwiązaniem stosunku pracy za wypowiedzeniem oraz ze zwolnieniem z obowiązku świadczenia pracy.

Organ w uzasadnieniu ww. aktu odwołującego Stronę z funkcji Dyrektora MOK oraz rozwiązującego stosunek pracy wskazał, że przyczyną odwołania jest naruszenie przez stronę przepisów prawa w związku z zajmowanym stanowiskiem, polegające na:

1. braku przekazania pracownikom przed dopuszczeniem do pracy informacji o celach, zakresie oraz sposobie zastosowania monitoringu (w zakładzie pracy) na piśmie;

2. braku oznaczenia pomieszczeń i terenu monitorowanego w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich znaków lub ogłoszeń dźwiękowych - nie później niż jeden dzień przed jego uruchomieniem

3. braku zastosowania przepisów art. 12 i art. 13 RODO;

4. nagrywaniu dźwięku pracowników i gości, a tym samym przetwarzanie i gromadzenie ich danych osobowych bez podstawy prawnej, jako nadmierne działanie administratora danych osobowych i przekroczenie swoich uprawnień.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00