Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2024-06-03

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Artykuł partnerski

podatki, rachunkowość, przedsiębiorca, praca, biznespodatki, rachunkowość, przedsiębiorca, praca, biznes

Sama identyfikacja klienta jest w praktyce wykonywana w biurach rachunkowych na etapie zawierania umowy w sprawie prowadzenia ich ksiąg rachunkowych (podatkowych). Pozostałe wymagane środki bezpieczeństwa powinny być zastosowane na dalszym etapie pracy z klientem.
W ramach tzw. środków bezpieczeństwa wymaganych przepisami AML biura rachunkowe, mają obowiązek:
• identyfikacji osoby upoważnionej do działania w imieniu klienta oraz weryfikacji jej tożsamości i umocowania do działania w imieniu klienta
• udokumentowania ww. czynności.

Rodzaj danych identyfikujących, które są wymagane przez ustawę o AML, podajemy w tabelach poniżej. Nawiązując relację z klientem biuro powinno zebrać podane informacje identyfikacyjne i je zweryfikować z dokumentami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00