Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 8 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.105.2024.2.ENB

Zastosowanie zwolnienia przedmiotowego z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy - brak spełnienia przesłanek wynikających z li. a) i b).

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 lutego 2024 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – 4 marca 2024 r. (data wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

W roku 2023 zawarła Pani z Międzynarodową Organizacją (...) 5 kontraktów godzinowych (non-staff hourly service contract), kolejno:

1.w terminie (...) 2023 r. – (...) 2023 r.,

2.w terminie (...) 2023 r. – (...) 2023 r.,

3.w terminie (...) 2023 r. – (...) 2023 r.,

4.w terminie (...) 2023 r. – (...) 2023 r. oraz

5.w terminie (...) 2023 r. – (...) 2023 r.

Obecnie trwa 6 kontrakt zawarty na okres od (...) 2024 r. do (...) 2024 r.

Każdy kontrakt wygasa automatycznie ze wskazaną w nim datą końcową. W ramach kontraktów pełni Pani obowiązki konsultanta - (...). Każdy z ww. kontraktów określa wysokość wynagrodzenia, które przez czas trwania wszystkich umów nie ulegało zmianie i wynosi (...) PLN za godzinę.

Wypłata wynagrodzenia następuje na wskazane przez Panią konto bankowe, po zakończeniu miesiąca, przedłożeniu formularza zakończenia usługi (Service Completion Form), rozliczenia godzin (Timesheet) oraz rachunku (Invoice) i zatwierdzeniu ich przez Międzynarodową Organizację (...).

Do Pani zadań w ramach konsultacji, każdorazowo określonych w kontrakcie, należą:

(...)

Środki, z których otrzymywała i otrzymuje Pani wynagrodzenie w ramach zawartych z (...) kontraktów nie pochodzą bezpośrednio ze środków publicznych RP ani Unii Europejskiej.

Uzupełniając wniosek wyjaśniła Pani, że powierzone zadania bezpośrednio realizowała Pani /realizuje/będzie realizowała w ramach programów finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy, ukierunkowanych na wsparcie (...).

Dotychczas powierzone zadania realizowała/realizuje Pani w ramach programów:

(...)

Programy w których uczestniczyła i będzie Pani uczestniczyła i w ramach których bezpośrednio realizowała i będzie Pani realizowała powierzone Pani zadania były/będą finansowane z bezzwrotnej pomocy. Pani wynagrodzenie było, jest i będzie wypłacane z tej bezzwrotnej pomocy. Bezzwrotnej pomocy udzielała/będzie udzielała (...) jako organizacja międzynarodowa, która zatrudnia Panią w celu realizacji celów programu. Pani wynagrodzenie finansowane jest z tej bezzwrotnej pomocy.

Uprawnienie do otrzymywania wskazanych we wniosku wynagrodzeń wynika wyłącznie z zawartych przez Panią kontraktów. Nie pobiera Pani innego wynagrodzenia od tych wskazanych w kontraktach konsultanckich na te konkretne działania, tj. na bezpośrednią realizację powierzonych Pani zadań w ramach wspomnianych wyżej programów.

Ponadto odpowiadając na pytania:

„Komu w rozumieniu dokumentów programowych była/będzie przyznana bezzwrotna pomoc, tj. kto był/będzie beneficjentem programu, w ramach którego realizowała Pani/będzie Pani realizowała powierzone zadania? Czy pomoc ta została/zostanie przyznana Rzeczypospolitej Polskiej, tj. podmiotom polskiego prawa publicznego bądź prywatnego”?

wyjaśniła Pani, że:

Bezzwrotna pomoc udzielana jest (...). Pomoc ta nie została/nie zostanie przyznawana podmiotom prawa publicznego ani prywatnego.

Czy ta bezzwrotna pomoc została/zostanie przyznana na podstawie jednostronnej deklaracji lub umowy zawartej z podmiotem udzielającym tej pomocy przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze?

wskazała Pani:

Nie. Pomoc bezzwrotna jest była/będzie udzielana z funduszy międzynarodowych.

Kto w rozumieniu dokumentów programowych był/będzie podmiotem, któremu powierzono w sensie ekonomicznym i technicznym realizację programu, i który ponosił/będzie ponosił odpowiedzialność za prawidłowe jego wykonanie? Czy np. podmiotem, któremu powierzono w sensie ekonomicznym i technicznym realizację programu była/będzie organizacja (...), a Pani została zatrudniona na podstawie wskazanych we wniosku kontraktów przez tę organizację do realizacji programu?

wskazała Pani:

Tak, organizacja (...) była/będzie odpowiedzialna za realizację i prawidłowe wykonanie programu, a ja zostałam zatrudniona do jego realizacji, bezpośrednio realizowałam/ będę realizowała powierzone mi zadania w ramach tych programów.

Pytanie

Czy wynagrodzenie w ramach kontraktów zawartych przez Panią z Międzynarodową Organizacją (...) korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

Pani stanowisko w sprawie

Pełni Pani obowiązki konsultanta - (...) w ramach konsultanckich kontraktów godzinowych zawartych z Międzynarodową Organizacją (...). Pani wynagrodzenie jest finansowane przez organizację międzyrządową, udzielającą bezzwrotnej pomocy, z budżetu programu (...) w Polsce. W związku z zawartymi kontraktami konsultanckimi jest Pani odpowiedzialna za realizację określonych zadań i swoją pracą na rzecz (...) bezpośrednio angażuje się w realizację celów programu (...) w Polsce. Wnioskuje Pani, że otrzymywane przez Panią w ramach konsultanckich kontraktów godzinowych wynagrodzenie, zarówno z poprzednich wskazanych wyżej kontraktów w tym obecnego – zdarzenie aktualne, jak również kolejnych, które nastąpią – zdarzenie przyszłe, korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wynika to z faktu spełnienia dwóch, określonych przez wspomniany przepis przesłanek, tj.: pochodzenie Pani wynagrodzenia od organizacji międzynarodowej i międzyrządowej (Międzynarodowa Organizacja (...)) ze środków bezzwrotnej pomocy oraz bezpośredniego realizowania przez Panią celu programu (...) w Polsce. Pani wynagrodzenie pochodzi bezpośrednio ze środków (...) na mocy umowy zawartej między Panią a (...), tj. na podstawie jednostronnej deklaracji organizacji międzynarodowej. Program, w ramach którego świadczy Pani usługi konsultanckie, jest finansowany bezpośrednio z budżetu (...), konsultanckie kontrakty godzinowe zawiera Pani bezpośrednio z (...). (...) jest organizacją międzynarodową i międzyrządową, udzielającą bezzwrotnej pomocy na realizację programu, w ramach którego wykonuje Pani usługi konsultanckie. Wynagrodzenie wypłacane jest bezpośrednio przez (...). W ramach konsultanckich kontraktów godzinowych zawartych przez Panią z (...) realizuje Pani zadania związane bezpośrednio z realizacją celu programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy (...).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią:

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Brzmienie tego przepisu wskazuje, że opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie bądź, od których zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Za przychód należy zatem uznać każdą formę przysporzenia majątkowego, zarówno w postaci pieniężnej, jak i w postaci niepieniężnej, w tym nieodpłatne świadczenia otrzymane przez podatnika.

Opisując zdarzenie wskazała Pani, że w roku 2023 zawarła Pani z Międzynarodową Organizacją (...) 5 kontraktów godzinowych (non-staff hourly service contract). Każdy kontrakt wygasa automatycznie ze wskazaną w nim datą końcową. W ramach kontraktów pełni Pani obowiązki konsultanta - (...). Każdy z ww. kontraktów określa wysokość wynagrodzenia, które przez czas trwania wszystkich umów nie ulegało zmianie i wynosi (...) PLN za godzinę.

Wypłata wynagrodzenia następuje na wskazane przez Panią konto bankowe, po zakończeniu miesiąca, przedłożeniu formularza zakończenia usługi (Service Completion Form), rozliczenia godzin (Timesheet) oraz rachunku (Invoice) i zatwierdzeniu ich przez Międzynarodową Organizację (...).

Do Pani zadań w ramach konsultacji, każdorazowo określonych w kontrakcie, należą:

(...)

(...) Środki, z których otrzymywała i otrzymuje Pani wynagrodzenie w ramach zawartych (...) kontraktów nie pochodzą bezpośrednio ze środków publicznych RP ani Unii Europejskiej.

Uzupełniając wniosek wyjaśniła Pani, że powierzone zadania bezpośrednio realizowała Pani /realizuje/będzie realizowała w ramach programów finansowanych ze środków bezzwrotnej pomocy, ukierunkowanych na wsparcie (...).

Dotychczas powierzone zdania realizowała/realizuje Pani w ramach programów:

(...)

Programy, w których uczestniczyła i będzie Pani uczestniczyła i w ramach których bezpośrednio realizowała i będzie Pani realizowała powierzone Pani zadania były/będą finansowane z bezzwrotnej pomocy. Pani wynagrodzenie było, jest i będzie wypłacane z tej bezzwrotnej pomocy. Bezzwrotnej pomocy udzielała/będzie udzielała (...) jako organizacja międzynarodowa, która zatrudnia Panią w celu realizacji celów programu. Pani wynagrodzenie finansowane jest z tej bezzwrotnej pomocy.

Uprawnienie do otrzymywania wskazanych we wniosku wynagrodzeń wynika wyłącznie z zawartych przez Panią kontraktów. Nie pobiera Pani innego wynagrodzenia od tych wskazanych w kontraktach konsultanckich na te konkretne działania, tj. na bezpośrednią realizację powierzonych Pani zadań w ramach wspomnianych wyżej programów. Bezzwrotna pomoc udzielana jest (...). Pomoc ta nie została/nie zostanie przyznawana podmiotom prawa publicznego ani prywatnego. Organizacja (...) była/będzie odpowiedzialna za realizację i prawidłowe wykonanie programu, a Pani została zatrudniona do jego realizacji, bezpośrednio realizowała/ będzie realizowała powierzone Pani zadania w ramach tych programów.

Ponadto odpowiedziała Pani przecząco na pytanie, czy bezzwrotna pomoc została/zostanie przyznana na podstawie jednostronnej deklaracji lub umowy zawartej z podmiotem udzielającym tej pomocy przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze. Wskazała Pani natomiast, że pomoc bezzwrotna jest była/będzie udzielana z funduszy międzynarodowych.

Na podstawie wskazanego przez Panią art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:

a)pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz

b)podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

Na podstawie art. 21 ust. 24 ustawy :

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 46, nie ma zastosowania do otrzymanych dochodów z tytułu realizacji projektu w ramach umowy o współpracy bliźniaczej (umowy twinningowej), zawartej na podstawie prawa wspólnotowego, zgodnie z którą instytucją wdrażającą jest instytucja polskiej administracji publicznej.

Zastosowanie przedmiotowego zwolnienia wymaga zatem łącznego spełnienia przesłanek określonych w lit. a i lit. b przytoczonego przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46.

Pierwsza z nich dotyczy rodzaju środków, z których finansowane są dochody osoby fizycznej. Istotne jest nie tylko z jakich środków realizowane są dochody podatnika, ale również, aby dochody te pochodziły ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej przez wskazane w nim podmioty, tj. rządy państw obcych, organizacje międzynarodowe lub międzynarodowe instytucje finansowe.

Niezbędne jest także aby środki te zostały przyznane na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi podmiotami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze.

Przy czym użyte w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a pojęcie Rady Ministrów, właściwego ministra lub agencji rządowej nie oznacza Rady Ministrów, właściwego ministra lub agencji rządowej jakiegokolwiek państwa na świecie lecz wyłącznie Rzeczypospolitej Polskiej.

W świetle powyższego, aby były spełnione przesłanki z lit. a w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, środki pomocowe powinny być przyznane, m.in. na podstawie umów zawartych z Radą Ministrów, właściwym ministrem lub agencjami rządowymi Rzeczypospolitej Polskiej. Tym samym beneficjentem tych środków, tj. adresatem przyznanej na takiej podstawie bezzwrotnej pomocy, musi być podmiot polskiego prawa publicznego, bądź prywatnego.

Powyższe potwierdza wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 17 października 2019 r., sygn. akt III SA/Wa 360/19, potwierdzony wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego z 23 listopada 2022 r., sygn. akt II FSK 650/20 oraz prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z 9 sierpnia 2023 r., sygn. akt I SA/Gl 416/23.

Druga z przesłanek natomiast określa warunek dotyczący bezpośredniej realizacji przez osobę fizyczną celów programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy i nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca – bez względu na rodzaj umowy – wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.

W orzecznictwie ugruntował się pogląd, że treść użytego w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy, wyrazu „bezpośrednio” należy odczytywać w związku z dalszą częścią tego przepisu, z której wynika, że bezpośrednio nie realizują programu pomocowego podwykonawcy, oraz z treścią lit. a tego unormowania, która wskazuje podmioty uprawnione do przekazywania środków. Podkreśla się również, że „nie do przyjęcia jest taka wykładnia omawianego przepisu, że do zakresu podmiotów objętych zwolnieniem podatkowym – zaliczają się również osoby będące pracownikami czy wykonawcami dzieła dla bezpośredniego wykonawcy zadań, dla realizacji których objęte zwolnieniem środki zostały przyznane, o ile zatrudnione są przy wykonywaniu prac związanych z realizacją tych zadań” (prawomocny wyrok WSA w Bydgoszczy z 22 czerwca 2009 r. sygn. akt I SA/Bd 230/09). Ten sposób rozumienia warunku „bezpośredniości” znajduje odzwierciedlenie również w orzeczeniach Naczelnego Sądu Administracyjnego, przykładowo w wyrokach: z 15 kwietnia 2009 r., sygn. akt II FSK 58/08; z 17 listopada 2010 r., sygn. akt II FSK 1265/09; z 13 maja 2011 r., sygn. akt II FSK 48/10; z 20 stycznia 2012 r., sygn. akt II FSK 1425/10; z 19 czerwca 2012 r., sygn. akt II FSK 2487/10; z 27 czerwca 2012 r., sygn. akt II FSK 2608/10; z 4 września 2012 r., sygn. akt II FSK 198/11; z 4 kwietnia 2013 r., sygn. akt II FSK 1581/11; z 23 kwietnia 2013 r., sygn. akt II FSK 1645/11 oraz z 15 stycznia 2014 r., sygn. akt II FSK 445/12.

Uwzględniając orzecznictwo sądów administracyjnych uznać zatem należy, że w sytuacji gdy podatnik bezpośrednio realizujący program zleca osobie fizycznej (bez względu na rodzaj umowy) wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem, dochody tej osoby otrzymane w związku z wykonaniem czynności zleconych nie korzystają ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, gdyż nie została spełniona przesłanka określona w lit. b tej regulacji.

Przy czym podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a ustawy może być jedynie ten podmiot, któremu powierzono w sensie ekonomicznym i technicznym realizację konkretnego projektu/programu i który ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe jego wykonanie, niezależnie od faktu, że bezpośrednia realizacja nie jest równoznaczna z obowiązkiem osobistego wykonania przez tego podatnika czynności w ramach programu. Może on powierzyć wykonanie poszczególnych czynności, składających się na całość programu, innym podmiotom, w tym pracownikom, zleceniobiorcom lub wykonawcom dzieła. Niemniej jednak osoby te (wykonujące tylko pewne czynności, chociażby o charakterze merytorycznym i ściśle związane z realizacją celów programu), nie mogą być uznane za podatników realizujących bezpośrednio cel programu. Zatrudnione osoby nie ponoszą bowiem odpowiedzialności za realizację projektu (nie są stroną umowy o dofinasowanie projektu określającej prawa i obowiązki stron). Wykonują jedynie zadania wynikające z umów zawartych z podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.

W przedstawionej we wniosku sytuacji nie jest spełniony warunek dotyczący przyznania wskazanych we wniosku środków stanowiących pomoc bezzwrotną podmiotom prawa polskiego na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z Radą Ministrów RP, czy właściwego ministra polskiego rządu lub polskiej agencji rządowej, agencji wykonawczej, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a ustawy. Z opisu zdarzenia wprost bowiem wynika, że bezzwrotna pomoc udzielana jest (...), a środki nie zostały przyznane na podstawie jednostronnej deklaracji, lub umowy zawartej z podmiotem udzielającym tej pomocy przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze.

Dodatkowo - w świetle ugruntowanego orzecznictwa sądowo-administracyjnego - uznać należy, że w przedstawionej sytuacji nie jest również spełniona przesłanka określona w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy, gdyż jak Pani potwierdziła w uzupełnieniu wniosku – podmiotem odpowiedzialnym (w sensie ekonomicznym i technicznym) za realizację i prawidłowe wykonanie programu była i będzie (...). Pani natomiast na podstawie zawieranych z tą organizacją kontraktów godzinowych pełni obowiązki konsultanta i wykonuje w ramach konsultacji powierzone w ramach programów zadania.Innymi słowy, wprawdzie realizowała Pani cel programu, jednak nie realizowała do Pani bezpośrednio, ale pośrednio poprzez wykonywanie zadań zleconych przez (...) w ramach zawieranych kontraktów.

W konsekwencji, wskazane we wniosku wynagrodzenia, nie korzystają ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy, gdyż nie zostały spełnione warunki tego zwolnienia, i to zarówno w zakresie lit. a jak i lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Powyższe ustalenia będą miały również zastosowanie do dochodów uzyskanych w przyszłości, o ile nie ulegnie zmianie stan faktyczny i prawny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz

zdarzenia przyszłego, które Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm. (dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00