Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 stycznia 2022 r., sygn. VII SA/Wa 1421/21

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Małgorzata Jarecka (spr.), Sędziowie asesor WSA Elżbieta Granatowska, sędzia WSA Mirosław Montowski, , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 11 stycznia 2022 r. sprawy ze skargi A. N. na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] maja 2021 r. znak [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] maja 2021 r., znak: [...], Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 ustawy z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256), po rozpatrzeniu odwołań A N oraz H B, utrzymał w mocy decyzję Wojewody [...] z [...] maja 2020 r. znak: [...] odmawiającą stwierdzenia na wniosek A N oraz H B nieważności decyzji Starosty [...] z [...] grudnia 2012 r., Nr [...], zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej [...] Sp. z o.o. pozwolenia na budowę elektrowni wiatrowej nr [...] wraz z infrastrukturą techniczną na działce nr ew. [...] w miejscowości [...], obręb [...] , gmina [...] (przeniesionej decyzją Starosty [...] o z [...] stycznia 2013 r., Nr [...], znak: [...], na rzecz [...] Sp. z o.o.), sprostowanej postanowieniem z [...] stycznia 2015 r., znak: [...].

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji organ przypomniał, że organ administracji orzekający w postępowaniu nieważnościowym jest zobowiązany z urzędu do zbadania, czy zakwestionowana decyzja nie jest dotknięta chociażby jedną z wad określonych w art. 156 § 1 k.p.a. Organ nadzoru, co do zasady, nie prowadzi postępowania mającego zastąpić działanie organu, którego decyzja jest kontrolowana. Przypominając, że organy administracji publicznej badają prawidłowość decyzji w trybie art. 156 k.p.a. w oparciu o stan prawny i faktyczny istniejący w dacie wydania kwestionowanej decyzji, GINB stwierdził, że z dokumentacji projektowej niniejszej sprawy wynika, że przedmiotem inwestycji jest budowa 1 turbiny elektrowni wiatrowej oznaczonej jako [...] (poprzednie oznaczenie [...]) wraz z infrastrukturą towarzyszącą: budowa drogi dojazdowej i placu montażowego, budowa fundamentu i montaż elektrowni wiatrowej (str. 8 projektu budowlanego). Całkowita wysokość elektrowni wiatrowej [...] wynosi 148 m, wysokość wieży w głowicy wynosi 101,5 m, zaś średnica wirnika 93,0 m (Projekt budowlany - rys. nr III, ark. 4 - str. 36), zaś moc znamionowa jednostki wytwórczej ([...]) - 2,3 MW. Sporna elektrownia wiatrowa wchodzi w skład inwestycji "Park Elektrowni Wiatrowych [...] " - [...] przewidującej budowę 30 elektrowni wiatrowych wraz z infrastrukturą techniczną zlokalizowaną na terenie obrębu [...] w gminie [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00