Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 30 września 2022 r., sygn. IV SA/Po 520/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Witkowicz-Grochowska Sędziowie WSA Tomasz Grossmann (spr.) WSA Józef Maleszewski po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 30 września 2022 r. sprawy ze skargi M. T. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 13 lipca 2022 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 13 lipca 2022 r. ([...]) Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej jako "SKO" lub "organ II instancji"), po powtórnym rozpoznaniu odwołania M. C. i M. T., utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy B. z [...] stycznia 2021 r. o warunkach zabudowy ([...]).

Zaskarżona decyzja zapadła, jak wynika z jej uzasadnienia, w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Przywołaną wyżej decyzją z [...] stycznia 2021 r. Wójt Gminy B. (dalej jako "Wójt" lub "organ I instancji") ustalił na wniosek U. i A. N. (zwanych dalej łącznie "Inwestorami") warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie i nadbudowie budynku gospodarczego zrealizowanego w warunkach samowoli budowlanej i dokończeniu ściany oddzielenia pożarowego na tym budynku na terenie położonym w P. , gmina Ż., działka nr ewid.[...] (obręb P. ). Organ wskazał, iż obszar objęty wnioskiem nie posiada miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stąd też warunki zabudowy ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy (dalej w skrócie "decyzja w.z."). Organ dokonał analizy funkcji i cech zabudowy i zagospodarowania terenu zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej w skrócie "u.p.z.p."). Na podstawie tej analizy ustalono, że możliwa jest lokalizacja wnioskowanej inwestycji na określonym we wniosku terenie.

Od opisanej decyzji Wójta, pismem z 16 lutego 2021 r. odwołanie wniosły M. C. i M. T., reprezentowane przez ad K.. Zaskarżonej decyzji zarzucono naruszenie § 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego poprzez brak wyznaczenia na mapie stanowiącej załącznik nr 2 do decyzji granic obszaru analizowanego, w sytuacji gdy załącznik graficzny do wyników analizy winien wskazywać obszar poddany analizie, oraz poprzez sporządzenie części graficznej decyzji na mapach, co do których nie wiadomo, czy są kopiami mapy zasadniczej, ponieważ brakuje na nich stosownych oznaczeń identyfikujących ich źródło oraz skali. Ponadto zarzucono brak uzasadnienia przez organ I instancji przyjęcia minimalnego obszaru do analizy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00