Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 sierpnia 2022 r., sygn. VII SA/Wa 714/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Ostrowska, , Sędzia WSA Włodzimierz Kowalczyk, Asesor WSA Anna Milicka-Stojek (spr.), , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 23 sierpnia 2022 r. sprawy ze skargi R. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] stycznia 2022 r. znak [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargę

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie (dalej jako "organ" lub "Kolegium") decyzją z 31 stycznia 2022 r. nr KOC/6434/Ar/20, po rozpatrzeniu odwołania R. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej jako "skarżąca" lub "inwestor"), utrzymało w mocy decyzję Zarządu Dzielnicy [...] m.st. Warszawy (dalej jako "Zarząd Dzielnicy") 16 listopada 2020 r. nr 105/WZ/ŚRÓ/2020 odmawiającą ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługowym parterem, garażem podziemnym oraz niezbędną infrastrukturą przy ul. C. [...] na dz. nr [...] z obrębu [...] w W.

Decyzja wydana została w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Skarżąca w dniu 10 lipca 2019 r. (data wpływu do Zarządu Dzielnicy) wystąpiła z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, dla ww. inwestycji zlokalizowanej w budynku przy ul. C. [...], na dz. nr [...] z obrębu [...].

Zarząd Dzielnicy decyzją z 23 marca 2020 r. nr 28/WZ/ŚRÓ/2020 odmówił ustalenia warunków zabudowy dla przedmiotowej inwestycji.

Kolegium decyzją z 30 czerwca 2020 r. nr KOC/2182/Ar/20 uchyliło ww. decyzję w całości i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji.

Zarząd Dzielnicy decyzją z 16 listopada 2020 r. odmówił ustalenia warunków zabudowy dla ww. inwestycji. W uzasadnieniu decyzji wskazał, że w oparciu o art. 53 ust. 3 w zw. z art. 64 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2020 r. poz. 293 ze zm.), powoływanej dalej jako "u.p.z.p.", dokonał analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych oraz analizy stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji. Jak ustalono, wskaźniki i parametry wnioskowanej zabudowy są niezgodne z wymaganiami ustalonymi na podstawie rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. Nr 164 poz. 1588), powoływanego dalej jako "rozporządzenie", określone w analizie zagospodarowania obszaru (załącznik nr 3 do decyzji), w zakresie niezgodności wnioskowanej wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki z ustaleniami analizy zagospodarowania obszaru. Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej wnioskowanej zabudowy zgodnie z wnioskiem wynosi 29,5 m. Z ustaleń analizy zagospodarowania obszaru wynika, że wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej powinna zawierać się w przedziale od 16,0 m do 17,0 m, tj. średnia wysokość górnych krawędzi elewacji frontowych budynków występujących w bezpośrednim sąsiedztwie przedmiotowej działki, ustalona na podstawie tabeli nr 2 analizy. W związku z tym, przed wydaniem decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji wezwano skarżącą pismem z 30 lipca 2020 r. do zajęcia stanowiska w sprawie ww. rozbieżności w terminie 21 dni od daty jego otrzymania. W odpowiedzi z 7 września 2020 r. skarżąca zgodziła się powyższą analizą w zakresie ustalonego wskaźnika powierzchni nowej zabudowy nadziemnej w stosunku do powierzchni działki – "W", składając stosowną korektę wniosku, jednak nie zgodziła się z analizą w zakresie ustaleń wskaźnika wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki, wnioskując o pozostawienie wskazanego przez nią parametru wysokości. Zarządu Dzielnicy podtrzymał swoje wcześniejsze ustalenia wskaźnika wysokości w analizie obszaru zagospodarowania. W tej sytuacji, w związku z niespełnieniem warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z art. 61 ust. 1 u.p.z.p. w zakresie wskaźnika wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej, jej gzymsu lub attyki, orzeczono o odmowie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00