Wyrok WSA w Łodzi z dnia 9 czerwca 2022 r., sygn. II SA/Łd 141/22
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski Sędziowie Sędzia WSA Ewa Cisowska-Sakrajda Asesor WSA Tomasz Porczyński (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi A.D. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim z dnia 10 grudnia 2021 r. nr KO.420.182.2021 w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy oddala skargę. dc
Uzasadnienie
Decyzją z dnia 10 grudnia 2021 r., nr KO.420.182.2021 wydaną na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz.U. z 2021 r. poz. 735) – dalej: k.p.a.; art. 4 ust. 2 pkt 2, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1, art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn.: Dz.U. z 2021 r. poz. 741) - dalej: u.p.z.p. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Piotrkowie Trybunalskim utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy Tomaszów Mazowiecki z dnia 25 października 2021 r. , nr RG.6730.60.2021 o odmowie ustalenia na wniosek A.D. warunków zabudowy dla zamierzenia inwestycyjnego polegającego na budowie ośmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą na działkach oznaczonych nr [...], [...], położonych w obrębie [...] Z., gm. T.
Uzasadniając wydane rozstrzygnięcie Kolegium wskazało, iż o ustalenie warunków zabudowy dla przedmiotowej inwestycji skarżący wystąpił wnioskiem z dnia 5 marca 2021 r., uzupełnionym na wezwanie organu I instancji, pismem z dnia 25 marca 2021 r. Z treści przedłożonej dokumentacji wynika, iż skarżący planuje budowę ośmiu budynków mieszkalnych jednorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą na wskazanych wyżej działkach ewidencyjnych, które posiadają dostęp do drogi publicznej poprzez istniejącą drogę wewnętrzna, oznaczoną jako działką o nr ew. [...]. Planowana przez inwestora powierzchnia zabudowy kształtuje się w przedziale od 80 do 196 m2, natomiast przewidziana powierzchnia terenu podlegająca przekształceniu została określona przez skarżącego na 1,1675 ha. W ocenie wnioskodawcy planowana inwestycja nie powoduje znacznego negatywnego wpływu na środowisko, a co za tym idzie, wbrew stanowisku organu administracji, żądanie uzupełnienia wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia uznać należy za nieuzasadnione.