Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznik generalnej J. Kokott przedstawiona w dniu 29 czerwca 2023 r., sygn. C-311/22

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIK GENERALNEJ

JULIANE KOKOTT

z dnia 29 czerwca 2023 r.(*)

Sprawa C-311/22

Anklagemyndigheden

przeciwko

PO,

Moesgaard Meat 2012 A/S

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Højesteret [sąd najwyższy, Dania])

Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym – Dyrektywa 2010/75/EWG – Emisje przemysłowe – Zintegrowane zapobieganie zanieczyszczeniom i ich kontrola – Pozwolenie – Prowadzenie rzeźni – Wydajność produkcji – Tusza – Dzienna wydajność produkcji











I. Wprowadzenie

1. Jak ocenić, czy rzeźnia posiada wydajność produkcji 50 ton tusz dziennie, wymagającą pozwolenia na mocy dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych(1)? Kwestia ta ma zostać wyjaśniona na podstawie przedmiotowego wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym.

2. Przede wszystkim bowiem rzeźnia, której dotyczy spór, nie posiadała takiego pozwolenia, w związku z czym dana spółka i jej dyrektor zarządzający są obecnie ścigani karnie. W ramach tego postępowania karnego sporny jest sposób oceny wydajności rzeźni.

3. W szczególności należy wyjaśnić, czy o wartości progowej decyduje masa tusz przed czy po obróbce, tj. w szczególności po odkrwawieniu i wypatroszeniu, a także usunięciu szyi i głowy. Ponadto zapytano, w jaki sposób ustala się dzienną wydajność i w jaki sposób można uwzględnić faktyczną produkcję przy określaniu wydajności.

II. Ramy prawne

A. Prawo Unii

1. Dyrektywa w sprawie emisji przemysłowych

4. Dyrektywa w sprawie emisji przemysłowych przekształca między innymi dyrektywę Rady 96/61/WE z dnia 24 września 1996 r. dotyczącą zintegrowanego zapobiegania zanieczyszczeniom i ich kontroli(2), która zawierała w dużej mierze identyczne przepisy w odniesieniu do wymogu uzyskania pozwolenia dla rzeźni.

5. Artykuł 3 pkt 3 dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych definiuje pojęcie instalacji jako:

„stacjonarną jednostkę techniczną, w której prowadzony jest co najmniej jeden rodzaj działalności wymieniony w załączniku I lub w załączniku VII część 1, oraz wszystkie inne bezpośrednio związane czynności prowadzone na tym samym miejscu, które mają techniczny związek z działalnością wymienioną w tych załącznikach i które mogłyby mieć wpływ na emisje i zanieczyszczenie”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00