Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.853.2023.2.KP

Opodatkowanie osiąganych przychodów stawką ryczałtu 8,5%.

Interpretacja indywidualna – stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest:

· prawidłowe w części, w jakiej wskazuje Pani, że właściwa stawka ryczałtu ewidencjonowanego do opodatkowania przychodów ze świadczonych przez Panią usług to 8,5%;

· nieprawidłowe w części, w jakiej opiera Pani to twierdzenie na ogólnej analizie zakresu grupowania PKWiU 62.02.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Dnia 4 grudnia2023 r. wpłynął Pani wniosek z 4 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 stycznia 2024 r. (wpływ 17 stycznia 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pani osobą fizyczną prowadzącą od 3 lipca 2017 r. działalność gospodarczą.

Od stycznia 2022 r. korzysta Pani z opodatkowania przychodów z prowadzonej działalności  w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych (spełnia bowiem Pani warunki wynikające z przepisów art. 6 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tekst jedn.:  Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 z późn. zm. – dalej u.z.p.d.o.f., korzystania z opodatkowania w tej formie oraz nie występują w Pani przypadku przesłanki negatywne, o których mowa w art. 8 u.z.p.d.o.f.).

W ramach prowadzonej działalności świadczy Pani usługi – przeprowadza testy manualne oprogramowania, które to polegają na sprawdzaniu poprawności działania oprogramowania, raportowaniu znalezionych błędów, a także przygotowywaniu scenariuszy testów manualnych.

Usługi te – zgodnie z uzyskaną z Urzędu Statystycznego w Łodzi (...) – są na gruncie PKWiU klasyfikowane  w grupowaniu 62.02.30.0, obejmującym usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.

Świadczone usługi ograniczają się do przeprowadzania testów manualnych oprogramowania. Usługi te nie obejmują tworzenia, czy utrzymywania środowiska testowego (programów, aplikacji), ani programowania (kodowania) w tym zakresie. Świadczone usługi nie obejmują również doradztwa w zakresie programowania (kodowania) dotyczącego testowanego środowiska.

W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazała Pani, że świadczone przez Panią usługi nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania.

Pytanie

Czy uzyskiwane przez Panią przychody ze świadczenia usług przeprowadzania testów manualnych oprogramowania są opodatkowane według stawki ryczałtu w wysokości 8,5%?

Pani stanowisko w sprawie

Z przepisów art. 12 u.z.p.d.o.f. wynika zasada, że przychody ze świadczenia usług są opodatkowane według stawki ryczałtu w wysokości 8,5%.

Zasada ta ma zastosowanie, jeżeli dla danej kategorii przychodów przepisy art. 12 u.z.p.d.o.f. nie przewidują stosowania innej stawki ryczałtu (zob. art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a u.z.p.d.o.f.).

Jedną ze szczególnych stawek ryczałtu jest od 1 stycznia 2022 r. stawka 12%.

Stawką tą opodatkowane są między innymi przychody ze świadczenia przez programistów usług stanowiących usługi związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związane z doradztwem  w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0) oraz związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) (zob. art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b u.z.p.d.o.f.).

Zwrócić należy uwagę, że w trzech przypadkach wskazane w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b u.z.p.d.o.f. symbole PKWiU poprzedza przedrostek „ex”.

Jak przy tym stanowi art. 4 ust. 4 u.z.p.d.o.f., ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu. Oznacza to, że tylko część przychodów spośród objętych grupowaniami PKWiU 62.01.1, 62.02 oraz 62.09.20.0 jest opodatkowana ryczałtem w wysokości 12%. Część zaś z takich przychodów – zważywszy, że przepisy art. 12 u.z.p.d.o.f. nie przewidują innej stawki ryczałtu dla przychodów ze świadczenia usług objętych wskazanymi grupowaniami PKWiU – jest opodatkowana stawką 8,5% na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a u.z.p.d.o.f.

Świadczone przez Panią usługi – co potwierdza uzyskana przez Panią opinia Urzędu Statystycznego w Łodzi z dnia 9 listopada 2023 r. (...) – klasyfikowane są w grupowaniu 62.02.30.0 (obejmującym usługi pomocy technicznej  w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego), a więc należą do usług objętych klasą PKWiU 62.02 (obejmującą usługi związane z doradztwem w zakresie informatyki).

Spośród przychodów ze świadczenia usług objętych tym grupowaniem opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 12% są tylko przychody ze świadczenia usług związanych  z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).

Na klasę 62.02 składają się trzy grupowania, tj. 62.02.10.0 obejmujące usługi związane  z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego, 62.02.20.0 obejmujące usługi związane  z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego oraz 62.02.30.0 obejmujące usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.

Porównanie opisów tych grupowań prowadzi do wniosku, że spośród przychodów ze świadczenia usług objętych klasą PKWiU 62.02 opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 12% są jedynie przychody ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego (PKWiU 62.02.20.0), zaś pozostałe przychody ze świadczenia usług objętych klasą PKWiU 62.02 opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 8,5%. Prowadzi to do wniosku, że przychody z tytułu świadczonych przez Panią usług – stanowiących objęte grupowaniem 62.02.30.0 (obejmującym usługi pomocy technicznej  w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego) – są opodatkowane ryczałtem w wysokości 8,5%.

Za wnioskiem tym przemawia również fakt, że świadczone przez Panią usługi ograniczają się do manualnego testowania oprogramowania. Usługi te nie obejmują ani tworzenia  i utrzymywania środowiska testowego (programów, aplikacji), ani programowania (kodowania) testowanego oprogramowania (pisania kodu).

Świadczone przez Panią usługi nie obejmują również doradztwa w zakresie programowania (kodowania) testowanego oprogramowania. Nie ma w związku z tym podstaw do uznania świadczonych przez Panią usług za usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), o których mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b u.z.p.d.o.f.

W świetle powyższego, uważa Pani, że przychody ze świadczenia przez Panią usługi manualnego testowania oprogramowania są opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Analogiczne stanowisko zajął wielokrotnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, czego przykładem mogą być interpretacje indywidualne:

-z dnia 17 marca 2022 r. (sygn. 0114-KDIP2-2.4011.37.2022.2.AP),

-z dnia 5 kwietnia 2022 r. (sygn. 0114-KDIP3-1.4011.55.2022.2.AC),

-z dnia 27 kwietnia 2022 r. (sygn. 0114-KDIP2-2.4011.158.2022.2.ASK),

-z dnia 22 września 2023 r. (sygn. 0114-KDIP3-2.4011.658.2023.3.MT),

-z dnia 10 października 2023 r. (sygn. 0115-KDST2-1.4011.358.2023.2.JP) oraz

-z dnia 13 października 2023 r. (sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.542.2023.2.RK).

Jak czytamy w trzeciej z tych interpretacji, „dla przychodów osiąganych w ramach opisanej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia usług manualnego testowania polegającej na dokonywaniu weryfikacji wymagań biznesowych/funkcjonalnych na środowiskach testowych, zgłaszaniu i monitorowaniu wykrytych błędów oraz przygotowaniu raportów  z testów manualnych sklasyfikowanych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w grupowaniu 62.02.30.0, które – jak wynika z okoliczności przedstawionych we wniosku – nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy  o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne”.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest:

·prawidłowe w części, w jakiej wskazuje Pani, że właściwa stawka ryczałtu ewidencjonowanego do opodatkowania przychodów ze świadczonych przez Panią usług to 8,5%;

·nieprawidłowe w części, w jakiej opiera Pani to twierdzenie na ogólnej analizie zakresu grupowania PKWiU 62.02.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.

W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:

a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2.000.000 euro, lub

b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2.000.000 euro.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest między innymi od niespełnienia przesłanek negatywnych określonych  w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – zgodnie z Pani wskazaniem – w odniesieniu do działalności, którą Pani prowadzi, nie występują negatywne przesłanki wynikające z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Działalność usługowa to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.

Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).

Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.

Zwracam również uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju wykonywanych w ramach tej działalności czynności.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Tymczasem z opisu sprawy przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną od 2022 r. ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. W ramach tej działalności gospodarczej świadczy Pani usługi, które sklasyfikowane są według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jako 62.02.30.0 – usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego. Wskazała Pani, jaki jest Pani zakres obowiązków w ramach tych usług. Podała Pani także, że przedmiotem Pani działalności nie jest świadczenie usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz opisu sprawy stwierdzam, że przychody uzyskiwane przez Panią ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej usług sklasyfikowanych według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0, które to usługi nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Prawidłowo więc Pani oceniła, że z uwagi na przedmiot Pani usług mieszczących się w grupowaniu PKWiU 62.02.30.0 podlegają one opodatkowaniu według stawki 8,5%.

Nie można natomiast uznać za prawidłową tej części Pani stanowiska, w której odnosi się Pani do grupowań zawartych w PKWiU 62.02, tj.:

· 62.02.10.0 „Usługi związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego”;

· 62.02.20.0 „Usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego”;

· 62.02.30.0 „Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego”

i uzasadnia zastosowanie stawki 8,5% twierdzeniem, że:

(...) spośród przychodów ze świadczenia usług objętych klasą PKWiU 62.02 opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 12% są jedynie przychody ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego (PKWiU 62.02.20.0), zaś pozostałe przychody ze świadczenia usług objętych klasą PKWiU 62.02 opodatkowane stawką ryczałtu w wysokości 8,5%.

Gdyby ustawodawca faktycznie chciał objąć stawką ryczałtu ewidencjonowanego 12% wyłącznie przychody z usług sklasyfikowanych pod PKWiU 62.02.20.0 „Usługi związane z doradztwem w zakresie oprogramowania komputerowego”, to wprowadziłby taki szczegółowy zapis w ustawie.

Skoro natomiast ustawodawca posłużył się określeniem: „usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02)”, oznacza to, że także usługi objęte grupowaniami 62.02.10.0 albo 62.02.30.0 mogą podlegać opodatkowaniu według stawki ryczałtu 12% – o ile są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania.

Reasumując –uzyskiwane przez Panią przychody ze świadczenia usług przeprowadzania testów manualnych oprogramowania, sklasyfikowane według PKWiU pod symbolem 62.02.30.0 – usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych przy zastosowaniu stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła, i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

W odniesieniu do powołanych przez Panią interpretacji stwierdzam, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pani do interpretacji.

· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00